پیام سپاهان
آتش سوزی هفت هکتار از منطقه شکار ممنوع ستبله را نابود کرد
دوشنبه 16 مهر 1397 - 14:18:36
پیام سپاهان - اصفهان- رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوئین میاندشت گفت: سهل انگاری و افروختن آتش در روزهای اخیر به نابودی حدود هفت هکتار از اراضی منطقه شکار ممنوع ستبله منجر شده است.
حسین خلیلی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود : این آتش سوزی به دلیل اسهل انگاری و بی توجهی انسانی در محدوده منطقه شکار ممنوع ستبله صورت گرفت که توسط محیط بانان وبا همکاری فرمانداری و منابع طبیعی شهرستان خاموش شد.
وی خواهان رعایت موازین ایمنی گردشگران هنگام حضور در مناطق حفاظت شده و مراتع شد و گفت: در برخی موارد این آتش سوزی ها به دلیل سخت گذر بودن، تراکم بالای پوشش گیاهی و غیر قابل عبور بودن برای خودروها و تجهیزات آتش نشانی با تاخیر خاموش می شود.
خلیلی افزود: در بررسی های کارشناسی بعمل آمده ، آتش سوزی اخیر به نابودی حدود هفت هکتار مرتع و گون زار درجه یک منجر شده و به تنوع زیستی منطقه آسیب زده است.
وی همچنین اظهار داشت: از بین رفتن گونه های جانوری شامل خزندگان و پستانداران کوچک و تخریب و فرسایش خاک در اثر بارندگی و سیل نیز از اثرات ماندگار این خسارت ها در آینده است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوئین میاندشت گفت: منطقه شکار ممنوع ستبله دارای تنوع زیستی غنی گونه های گیاهی و جانوری است که در سال های اخیر نیز به مشاهده و کشف گونه های نادر و کمیاب نیز منجر شده است.
بوئین میاندشت در سال 1392 براساس تقسیمات کشوری از فریدن جدا و به شهرستان تبدیل شد.
این شهرستان که بیش از 26 هزار نفر جمعیت دارد در فاصله 177 کیلومتری غرب اصفهان واقع است.
منطقه شکارممنوع ستبله در شهرستان‌های بوئین و میاندشت و فریدون‌شهر استان اصفهان قرار دارد.
این منطقه با وسعت 21 هزار و 850 هکتار دارای گونه‌های حیات وحش از قبیل بز وحشی، خرس قهوه‌ای، گرگ، روباه، شغال، گراز، کبک، عقاب، شاهین، دلیجه، کفتار و راسو است.
8114/ 6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/67873/آتش-سوزی-هفت-هکتار-از-منطقه-شکار-ممنوع-ستبله-را-نابود-کرد
بستن   چاپ