پیام سپاهان
رییس کمیته کریکت انجمن‌های ورزشی استان اصفهان:
کریکت بازی قدیمی در بین اصفهانی‌ها/ برای رشد بیشتر نیازمند اسپانسر هستیم
دوشنبه 16 مهر 1397 - 14:20:36
پیام سپاهان - رییس کمیته کریکت انجمن‌های ورزشی استان اصفهان با اشاره به افزایش علاقمندان کریکت گفت: کریکت در بین اصفهانی‌ها ورزش غریبه ای نیست و از بازی‌های بومی و محلی پرهیجان وجذاب است.
الهام یزدانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا-منطقه اصفهان، اظهار کرد: با توجه به اینکه این رشته از بازی‌های قدیمی اصفهانی‌ها است به نوعی طرفداران و علاقمندان خاص خود را دارد. کریکت نیز همانند بسیاری از رشته‌های ورزشی در گذر زمان دستخوش تغییرات شده، اما ماهیت و ذات پر هیجان بودن خود را از دست نداده است و همین مساله موجب شده تا همچنان یکی از ورزش‌های محبوب در بین مردم باشد.
وی افزود: با شروع فعالیت در کشور و اصفهان دچار افت و خیزهای زیادی بودیم. موانعی چون نبود زمین، گران بودن وسایل و نبود اسپانسر موجب شده تا نتوانیم از ظرفیت‌ها و پتانسیلی که داریم به خوبی استفاده کنیم. وسایلی که از گذشته در اختیار داریم بسیار فرسوده و مستهلک شده و به دلیل هزینه زیادی که برای تهیه دوباره آن نیاز است نتوانسته‌ایم جایگزینی داشته باشیم.
وی ادامه داد: استقبال از کریکت در اصفهان و فاکتورهایی که این رشته دارد نشان از توانمندی و هوش اصفهانی‌ها در این رشته است. تیزهوشی، قدرت، سرعت و دید سریع و خوب از مهم‌ترین فاکتورها در این رشته است که خوشبختانه از این نظر در هر دو بخش دختران و پسران در اصفهان ظرفیت‌های بسیار خوبی داریم که نیاز به سرمایه گذاری و حمایت دارند تا به باروری برسند.
رییس کمیته کریکت استان اصفهان خاطر نشان کرد: اگر حامی داشته باشیم تا بتوانیم نیازمندی‌های خود را برای رشد و توسعه این رشته داشته باشیم می‌توانیم علیرغم ظرفیتی که دیگر استان‌ها دارند به قطب کریکت ایران تبدیل شویم.
وی ادامه داد: شروع فعالیت کریکت در اصفهان خوب بود، از ابتدای امسال نیز سعی کردیم با داشته‌هایی که داریم برنامه ریزی منظم و هدفمندی داشته باشیم. هفته ای 4 جلسه تمرین برای بازیکنان در نظر گرفته‌ایم تا بتوانیم تیم منسجم وتوانمندی به مسابقات اعزام کنیم.
یزدانی گفت: هر چند یکی از اهداف ما سرمایه گذاری و استعدادیابی در رده‌های پایه بوده، اما کمی در اجرای این برنامه ناموفق بودیم و استقبالی در رده زیر 20 سال زیاد نداشتیم، البته ناامید نیستیم و همچنان در صدد اجرای برنامه‌های استعدادیابی خواهیم بود.
کدخبرنگار:13042
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/67879/کریکت-بازی-قدیمی-در-بین-اصفهانی‌ها--برای-رشد-بیشتر-نیازمند-اسپانسر-هستیم
بستن   چاپ