پیام سپاهان
مسئول نهضت سوادآموزی آران و بیدگل خبر داد:
رتبه نخست آران و بیدگل در جذب بی سوادان در اصفهان
سه شنبه 17 مهر 1397 - 11:00:32 AM
مهر
پیام سپاهان - آران و بیدگل- مسئول نهضت سوادآموزی آران و بیدگل گفت: آران و بیدگل در جذب افراد بی سواد برای حضور در کلاس هیا نهضت سواد اموزی رتبه اول استان اصفهان را دارد.

طاهره غفورزاده  با اشاره به سهمیه امسال نهضت سواد آموزی آران و بیدگل برای آموزش 127 نفر از کم سوادان و بی سوادان شهرستان اظهار داشت: با همکاری سایر ارگان های مربوطه این آمار به حدود 140 نفر رسیده و موجب شده آران و بیدگل در جذب بی سواد رتبه اول استان اصفهان را به خود اختصاص دهد.
وی در ادامه از افزایش 300 درصدی جذب افراد بی‌سواد در کلاس‌های سوادآموزی برای باسوادی در چهار سال اخیر خبر داد.
مسئول نهضت سوادآموزی آران و بیدگل اظهار داشت: در سال‌های 90 تا 92 در مجموع تنها 107 نفر جذب کلاس‌های سوادآموزی در دو دوره سوادآموزی عمومی و انتقال شده بودند که این آمار در سه سال اخیر افزایش 300 درصدی داشته است.
وی تاکید کرد: از سال 93 تاکنون حدود 500 نفر از بی‌سوادان و کم‌سوادان شهرستان از طرق مختلف ترغیبی و تشویقی در دوره مختلف نهضت سوادآموزی شرکت کرده و گواهینامه پایان دوره دریافت کرده‌اند.
غفورزاده همچنین از افزایش 174 درصدی تعداد آموزی دهندگان و 313 درصدی تعداد قبولی های افراد شرکت کننده در آزمون های نهضت سواد آموزی در سال های اخیر خبر داد و تصریح کرد: این آمار در سال های 90 تا 92 به ترتیب 27 و 86 بوده است.
وی با اشاره به اینکه از سال گذشته برای نخستین بار طرح باسوادی اتباع در دستور کار نهضت سوادآموزی آران و بیدگل قرار گرفته است، تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون بیش از 100 نفر از اتباع تحت آموزش های نهضت قرار گرفته اند.
مسئول نهضت سوادآموزی آران و بیدگل با اشاره به این‌که یکی از شاخصه‌های مقایسه ملت‌ها سواد است، اظهار کرد: بسیاری از شاخصه های مقایسه‌ای از شاخص سطح سواد افراد آن جامعه نشات می‌گیرد و از این‌رو مهم است که هر کشوری تا چه حد به این بحث اهمیت دهد.
گفتنی است از سال 1378 (استقلال نهضت سوادآموزی آران و بیدگل از کاشان) بیش از هفت هزار و 300 نفر از بی‌سوادان و کم‌سوادان در آران و بیدگل باسواد شده‌اند و هم‌اکنون درصد باسوادی در آران و بیدگل بیش از 96 است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/67952/رتبه-نخست-آران-و-بیدگل-در-جذب-بی-سوادان-در-اصفهان
بستن   چاپ