پیام سپاهان
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی:
دشمنان پس از پیوستن ایران به FATF به تعهداتشان عمل نمی‌کنند
سه شنبه 17 مهر 1397 - 11:00:32 AM
مهر
پیام سپاهان - اصفهان - نماینده اصفهان در مجلس گفت: بر این اعتقادیم که دشمنان ما پس از پذیرفتن FATF توسط ایران نیز به تعهدات خود عمل نمی کنند و ما ناچار به خروج از این نوع معاهده خواهیم شد.

احمد سالک کاشانی  اظهار داشت: مخالف تصویب پیوستن ایران به کنوانسیون CFT بوده‌ام و به عنوان مخالف در صحن علنی مجلس صحبت کرده و مشکلات قرارداد FATF را بیان کردم.
وی در ارتباط با دلایل خود برای مخالفت با این قرارداد افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در رهنمودهای خود فرمودند که معنایی ندارد که عده‌ای در آن سوی دنیا برای ما تعیین تکلیف کنند و خطاب به مجلس فرمودند که خود نمایندگان قوانین لازم در موضوعات مختلف را تبیین و تصویب کنند که البته این مطلب در مجلس با قوت پیش نرفته است.
ماهیت FATF شبیه دیگر قراردادهای دشمنان است
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نکته دوم این است که ماهیت FATF نیز شبیه سایر قراردادهایی است که با هدف براندازی و ایجاد شبه نفوذ در کشور ما عملیاتی می شود که به عنوان نمونه می‌توان به سند 2030، سند آی.پی.سی و سندهای تجارت جهانی نام برد.
وی ادامه داد: اینکه تمام حرکات مالی ما در برابر آمریکا شفاف باشد و آنها تروریسم را برای ما معنا کرده و ما نیز ناچار به تسلیم شدن در بربر بیگانگان باشیم برای ما امری پذیرفته شده نیست و ما بر اساس اعتقادات خود این ذلت را نمی‌پذیریم.
شروط ایران برای پیوست به CFT مورد قبول واقع نمی‌شود
حجت‌الاسلام سالک در پاسخ به این سوال که آیا از دیدگاه وی شرایط بیان شده توسط ایران برای پیوستن به CFT پذیرفته خواهد شد یا خیر، ابراز داشت: از دیدگاه من این شروط مقبول واقع نمی‌شود.
وی اضافه کرد: ما نمونه بدعهدی آمریکا و اروپا را در جریان برجام به وضوح مشاهده کردیم و برای ما مانند روز روشن است که دشمنان ما پس از پذیرفتن FATF توسط ایران نیز به تعهدات خود عمل نمی کنند و ما ناچار از خروج از این نوع معاهدات و راه‌اندازی دیگر بار سانتریفیوژهای خود خواهیم بود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/67954/دشمنان-پس-از-پیوستن-ایران-به-FATF-به-تعهداتشان-عمل-نمی‌کنند
بستن   چاپ