پیام سپاهان
سردفتران از تاسیس دفتر طلاق در شهرضا اجتناب می کنند
سه شنبه 17 مهر 1397 - 14:22:57
پیام سپاهان - اصفهان - اجتناب سردفتران از تاسیس دفتر طلاق در شهرضا سبب شده تا زوج ها موقع جدایی به مناطق همجوار مانند دهاقان و حتی سمیرم مراجعه کنند.
رئیس اداره ثبت احوال شهرستان شهرضا روز سه شنبه به ایرنا گفت : سردفتران طلاق را مکروه می دانند و بدین سبب از تاسیس دفتر طلاق اجتناب می کنند.
علیرضا صدری افزود : طبق قانون برای تاسیس دفتر طلاق باید سردفتری که حداقل پنج سال سابقه دفتر ازدواج دارد اقدام کند اما تاکنون دفتری در این زمینه در شهرضا تاسیس نشده است .
وی افزود : در مقابل تاکنون 6 دفتر ازدواج در این شهرستان دایر و فعال است.
کارشناس امور اجتماعی فرمانداری شهرستان شهرضا نیز گفت: نبود دفتر طلاق در شهرضا مدت هاست مورد بحث و گفت و گوست.
آرزو قوامی افزود : نبود دفتر طلاق، آمار را پایین نمی آورد بلکه وجود دفتر طلاق در حوزه برآورد فراوانی و کمیت این آسیب ما را در راستای دانستن علل طلاق و راهکار کاهش این پدیده شوم اجتماعی یاری می دهد.
وی گفت: نداشتن تمایل دفترداران رسمی ثبت ازدواج به افزودن کاربری طلاق، ریشه در اعتقاد آن ها به بدیمنی و بی برکتی درآمد حاصل از جاری ساختن صیغه طلاق و ثبت آن است.
این کارشناس افزود : در سال های اخیر زشتی طلاق تا حدودی درجامعه از بین رفته که علت آن این است که ازدواج بر پایه ملاک و انتخاب ریشه دار و هدفمند شکل نمی گیرد.
کارشناس امور اجتماعی فرمانداری شهرضا تصریح کرد: کمرنگ شدن نقش والدین، استقلال بی قاعده جوانان، الگو پذیری از اطرافیان، کم طاقتی و کاهش تاب آوری فردی و اجتماعی زوجین و مسائل اقتصادی و تا حدودی اعتیاد از مهمترین دلایل طلاق است.
قوامی افزود: در شهرضا دخالت بی جا و دلسوزی های غیرمنطقی را می توان از مهمترین علل به هم خوردن روابط زوجین و طلاق دانست.
وی گفت: مشاوره قوی، زمانمند ، بصیرت و آگاهی زوجین و خانواده ها در کاهش این آسیب بسیار کارآمد و موثر است.
کارشناس اموراجتماعی فرمانداری شهرضا گفت: آموزش ریشه ای و فرهنگ سازی در حوزه مهارت های زندگی از مهمترین بسترهای تحکیم خانواده و ایجاد یک کانون سالم و امن به نام خانواده است.
ت/7144 / 6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/67964/سردفتران-از-تاسیس-دفتر-طلاق-در-شهرضا-اجتناب-می-کنند
بستن   چاپ