پیام سپاهان
رئیس دانشگاه های جامع علمی کاربردی خبر داد:
استفاده دانشگاه علمی - کاربردی از ایده های قرآنی برای رفع مشکلات
سه شنبه 17 مهر 1397 - 14:24:05
پیام سپاهان - اصفهان - رئیس دانشگاه های جامع علمی کاربردی گفت: دانشگاه علمی کاربردی استفاده از طرح ها و ایده ها برای استفاده از نسخه های قرآنی برای رفع مشکلات جامعه را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش خبرنگار مهر ، محمد حسین امید پیش از ظهر سه شنبه در مراسم اختتامیه جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علمی - کاربردی، اظهار کرد: در حوزه قرآن و عترت در دانشگاه جامع علمی و کاربردی فعالیت های چشم گیری رقم می خورد البته هنوز در حوزه عترت نقص هایی وجود دارد که امیدواریم با کمک همه برطرف شود.
وی بیان کرد: با توجه به رسالت و روش آموزش و موضوعات دانشگاه علمی کاربردی در حوزه های قرآنی نیز باید کاربردی عمل شود و دروس اختصاصی به صورت موضوعی به مباحث قرآنی اختصاص یابد.
رییس دانشگاه های جامع علمی کاربردی ادامه داد: ما به دنبال ایجاد نهادهای نمایندگی در تمامی مناطق استان ها هستیم و امیدواریم که عملکرد این نهادها به مباحث قرآنی نیز مربوط شود.
وی در ارتباط با چگونی رفع مشکلات جامعه گفت: با تبعیت از قرآن و اهل بیت مشکلات اجتماع قابل برطرف کردن است اما ما متاسفانه به دلیل عدم شناخت مناسب و عدم ایمان به قرآن به نسخه های غیر قرآنی بیشتر می پردازیم.
امید افزود: خواهش من استفاده از طرح ها و ایده ها برای استفاده از نسخه های قرآنی برای رفع مشکلات جامعه در دانشگاه علمی کاربردی است.
وی بیان کرد: موضوعات دینی باید به صورت کاربردی دنبال شود و رهبر معظم انقلاب نیز در این باره توصیه مهمی کرده اند.
رییس دانشگاه های جامع علمی کاربردی اظهار کرد: بدیهی است که ما متولیان این گونه آموزش ها هستیم و باید نسخه های دینی و قرآنی را برای رفع نقص ها به کار گیریم.
وی با اشاره به اهداف دانشگاه بیان کرد: دانشگاه علمی کاربردی در راه قران به طور جدی قدم برمی دارد و خوشبختانه در این راه موفق هم بوده است.
امید با اشاره به نداشتن پذیرش دانشجویان به علت نظام جدید آموزشی تصریح کرد: ما تلاش خود را برای پذیرش دانشجویان با توجه به اهداف انقلاب اسلامی در سال جدید خواهیم کرد و سال 97 فرصت خوبی برای رفع نقص ها است تا بتوانیم نیاز های نسل جدید را برطرف کنیم.
وی تاکید کرد: نکته قابل توجه این است که توسعه کیفیت دانشگاه علمی کاربردی بدون توسعه مباحث فرهنگی امکان پذیر نیست و ضمن ایجاد زیرساخت ها ما پذیرای ایده های کارآمد در این باره هستیم.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/67975/استفاده-دانشگاه-علمی---کاربردی-از-ایده-های-قرآنی-برای-رفع-مشکلات
بستن   چاپ