پیام سپاهان
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آران و بیدگل:
رونق صنعت فرش ماشینی آران و بیدگل اشتغال 20 هزار نفر را درپی دارد
سه شنبه 17 مهر 1397 - 14:24:05
پیام سپاهان - آران و بیدگل - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آران و بیدگل گفت: رونق صنعت فرش ماشینی آران و بیدگل اشتغال 20 هزار نفر را درپی دارد.

مجتبی محلوجی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با وجود پیگیری های متعدد توسط نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولان شهرستان همچنان نبود مواد اولیه برای بافت فرش ماشینی و همچنین نبود ارز دولتی برای خرید مواد اولیه مشکل جدی صاحبان تولید آران و بیدگل است.
وی تاکید کرد: آران و بیدگل دارای 800 واحد تولیدی فرش ماشینی است که در شرایط عادی سالانه 45 میلیون مترمربع تولیدی فرش و سالانه حدود 150 میلیون دلار برای کشور ارزش آوری دارد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آران و بیدگل تصریح کرد: رونق بازار فرش ماشینی و تولید بیشتر نه تنها موجب افزایش تعداد کارگران واحدهای فرش ماشینی می شود بلکه می تواند صادرات غیرنفتی کشور را نیز افزایش دهد.
وی با اشاره به اینکه آران و بیدگل با 60 درصد تولید فرش ماشینی کشور دومین منطقه تولید کننده فرش ماشینی در جهان است، گفت: حل مشکل واحدهای تولیدی فرش ماشینی در آران و بیدگل اشتغال حدود 20 هزار نفر را در این شهرستان تامین می کند.
محلوجی اضافه کرد: انتظار داریم با قول مساعد مسئولان اقتصادی و صنعتی کشور مبنی بر حل مشکل صاحبان تولید فرش ماشینی در آران و بیدگل این مسئله برطرف و بار دیگر شاهد آمار پایین بیکاری در این شهرستان کویری باشیم.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/67977/رونق-صنعت-فرش-ماشینی-آران-و-بیدگل-اشتغال-20-هزار-نفر-را-درپی-دارد
بستن   چاپ