پیام سپاهان
نایب‌رییس شورای شهر اصفهان:
کودک امروز را نمی‌توان با ابزارهای دیروز برای فردا تربیت کرد
سه شنبه 17 مهر 1397 - 14:24:06
پیام سپاهان - اصفهان - نایب‌رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اگر می‌خواهیم به سمت کودکان برویم باید عنصر زمان را در نظر بگیریم و با ابزارهای دیروز نمی‌توان کودک امروز را برای فردا تربیت کرد.

به گزارش خبرنگار مهر ، علیرضا نصر اصفهانی پیش از ظهر سه شنبه در نخستین نشست شهردار اصفهان با سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه کودک و نوجوان که همزمان با روز جهانی کودک برگزار شد، اظهار داشت: فعالیت در حوزه کودک یکی از مشکل‌ترین کارها است و امیدوارم نتیجه تلاش تشکل‌های فعال در این حوزه تربیت فرزندانی مومن، دانا و توانا باشد.
وی با بیان اینکه اگر از حوزه کودک غفلت کنیم گناهی نابخشودنی مرتکب شده‌ایم و اگر به درستی عمل کنیم کاری کارستان انجام داده‌ایم، افزود: بر اساس حدیثی از امام علی (ع)، آموختن علم در کودکی مانند حجاری بر سنگ است و هیچ‌وقت از ذهن فرد پاک نمی‌شود.
نایب‌رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در حوزه کودک مأموریت داریم بنیان‌هایی در شهر اصفهان بگذاریم تا آیندگان این مسیر را ادامه دهند، گفت: اصفهان در حال تثبیت‌شدن به عنوان شهر دوستدار کودک است و مأموریت جدیدی برای ما تعریف شده است. بنابراین باید به شکلی عمل کنیم که سایر شهرهای ایران با الگو گرفتن از اصفهان در این مسیر گام بردارند.
نصر شناخت کودک و ظرفیت‌های وجودی او را نخستین گام در این مسیر دانست و ادامه داد: اما باید مراقب باشیم که کودک امروز را با کودکی دیروز خود مقایسه نکنیم و بدانیم که باید برای کودکان امروز فکر دیگری کرد.
وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم به سمت کودکان برویم باید عنصر زمان را در نظر بگیریم و با ابزارهای دیروز نمی‌توان کودک امروز را برای فردا تربیت کرد.
نایب‌رییس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: در دنیا بهترین و متخصص‌ترین معلمان برای تدریس در دوره ابتدایی انتخاب می‌شوند، اما متأسفانه در کشورمان جایگاهی که برای معلمان دوره ابتدایی قائل هستیم از دبیران دبیرستان پایین‌تر است. این موضوع یکی از اشتباهات اساسی در آموزش و پرورش است و متأسفانه درصدد اصلاح آن نیز برنیامده‌ایم.
وی اضافه کرد: کودکان تحت تربیت ما سکانداران فردای شهر اصفهان هستند و امیدوارم تمام کسانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، بتوانند مأموریت خود را به درستی انجام دهند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/67979/کودک-امروز-را-نمی‌توان-با-ابزارهای-دیروز-برای-فردا-تربیت-کرد
بستن   چاپ