پیام سپاهان
مدیر کل بنیاد مسکن روستایی اصفهان:
اجرای طرح بوم گردی در روستاهای اصفهان آغاز شده است
سه شنبه 17 مهر 1397 - 14:24:07
پیام سپاهان - اصفهان - مدیر کل بنیاد مسکن روستایی استان اصفهان گفت: اجرای طرح بوم گردی در روستاهای اصفهان آغاز شده است و تلاش داریم طرح هادی را در حالی اجرایی کنیم که روستا از بافت سنتی خارج نشود.

غلامحسین خانی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طرح هادی سال های متمادی است که در روستاهای اصفهان به اجرا در آمده و الزام اجرای این طرح را در روستاهای بالای 25 خانوار داریم.
وی بیان داشت: آنچه اکنون در اجرای طرح هادی مورد توجه است، باقی ماندن بافت سنتی و روستایی و حفظ طرح بوم گردی روستایی است و دراین جهت تفاهم نامه ای با میراث فرهنگی امضا کردیم.
مدیر کل بنیاد مسکن روستایی استان اصفهان تصریح کرد: امسال 50 درصد از بودجه تخصیصی به اجرای طرح هادی روستایی که در راستای بهسازی و مقاوم سازی مساکن روستایی هزینه می شود، کاسته شده است و همین امر نیاز به مشارکت خیران مسکن ساز را بیش از پیش مطرح می کند.
وی ادامه داد: دبیرخانه انجمن خیران مسکن ساز در بنیاد مسکن روستایی است و امروز شاهد شکل گیری این انجمن در تعدادی از شهرستان ها از جمله خوانسار،‌ کاشان، تیران و کرون و مبارکه و غیره هستیم که در این روستاها پیشرفت کار مسکن سازی در روستاهای شهرستان بهتر پیش رفته است.
اعتبارات بازسازی مسکن در سرپل ذهاب از طریق بانک به طرح ها تزریق می شود
خانی گفت: عمده مشکل ما در ساخت مسکن روستایی گرانی و تورمی بود که امیدواریم با ثبات ارزی و کاهش قیمت مصالح ساختمانی بتوانیم باز هم با سرعت قبل شروع به ساخت و ساز مسکن در روستاها کنیم.
وی با اشاره به اینکه منظور ساخت و ساز مسکن در سر پل ذهاب دولت اعتباراتی را به بانک واریز و از طریق بانک وام اختصاص می یابد و امکان اینکه کسی بتواند به نام ساخت و ساز مسکن در سر پل ذهاب پول برداشت کند، نیست، گفت: این شایعه ای بود که برای ما ایجاد کردند در صورتی که تمام اسناد و مدارک دریافت وجوه و هزینه ها وجود دارد،‌ در مواقعی که اعتبارات دیرتر به دست ما رسیده است از بودجه بنیاد استفاده و سپس از آن اعتبار جایگزین کردیم تا کار ساخت و ساز عقب نماند.
طرح هادی در 121 روستای اصفهان اجرا شد
مدیر کل بنیاد مسکن روستایی استان اصفهان که هدف از اجرای طرح هادی در روستاها را مهاجرت روستاییان از شهر به روستا عنوان کرد،‌ گفت: در همین راستا زمینه اشتغال، کشاورزی و معیشت 121 روستا تا به حال انجام شده و این مطالعات در حال تدوین است که بدین وسیله شاهد این مهاجرت معکوس باشیم.
وی به اجرای طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی نیز اشاره کرد و افزود: تاکنون 63 هزار و 738 فقره تسهیلات جهت مقاوم سازی ساختمان‌ها به متقاضیان پرداخت شده است.
خانی به آغاز آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی در اصفهان خبر داد و گفت: این طرح از شنبه هفته آینده به مدت یکماه اجرایی می شود.
وی با اعلام اینکه برای چهارمین بار طرح آمارگیری به اجرا در می آید، ادامه داد: طرح با هدف پیشبرد طرح جامع بهسازی و سازماندهی مساکن روستایی، ساماندهی و ایجاد امکانات رفاهی و اجرای سایر طرح‌های عمرانی صورت می گیرد.
مدیر کل بنیاد مسکن روستایی استان اصفهان گفت: در طرح بهسازی و سازماندهی مسکن روستایی به جمع‌آوری اطلاعات دقیق در زمینه امکانات عمومی، امکانات عمرانی، ویژگی‌های سکونتی و بهداشتی، برنامه‌ریزی جهت پیشبرد طرح جامع بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، بهبود و ساماندهی امکانات رفاهی و معیشت روستانشینان، برنامه ریزی دقیق دستگاه‌های اجرایی جهت توسعه و عمران مناطق روستایی توجه می شود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/67980/اجرای-طرح-بوم-گردی-در-روستاهای-اصفهان-آغاز-شده-است
بستن   چاپ