پیام سپاهان
رییس دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی کشور:
علوم قرآنی در جامعه کاربردی شود
سه شنبه 17 مهر 1397 - 17:51:48
پیام سپاهان - رییس دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی کشور گفت: دانشگاه علمی کاربردی در حوزه قرآن به طور جدی گام برمی‌دارد و خوشبختانه در این راه موفق هم بوده است.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، محمد حسین امید امروز (سه شنبه) در مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره قرآن و عترت در دانشگاه علمی و کاربردی اصفهان، اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی و کاربردی، در حوزه قرآن و عترت در فعالیت‌های چشم‌گیری داشته است. البته همچنان در این حوزه نقص‌هایی وجود دارد که امیدواریم برطرف شود.
وی با تاکید بر کاربردی کردن حوزه‌های قرآنی، تصریح کرد: رسالت و روش آموزش و موضوعات دانشگاه علمی کاربردی در حوزه‌های قرآنی باید کاربردی شود و دروس اختصاصی به صورت موضوعی به مباحث قرآنی اختصاص یابد.
رییس دانشگاه‌های علمی کاربردی کشور از ایجاد نهادهای نمایندگی در تمامی مناطق استان‌ها خبر داد و ابراز امیدواری کرد که عملکرد این نهادها به مباحث قرانی نیز مربوط شود.
امید رفع مشکلات جامعه را در گرو تبعیت از قرآن و اهل بیت دانست و گفت: مشکلات اجتماع قابل برطرف شدن است، اما متاسفانه به دلیل عدم ایمان به قرآن به نسخه‌های غیرقرانی بیشتر می‌پردازیم. استفاده از طرح‌ها و ایده‌ها برای استفاده از نسخه‌های قرانی برای رفع مشکلات جامعه در دانشگاه علمی کاربردی ضروری است.
وی به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در خصوص کاربردی کردن علوم قرآنی در جامعه اشاره کرد و گفت: موضوعات دینی باید به صورت کاربردی دنبال شود. 
رییس دانشگاه‌های علمی کاربردی کشور تصریح کرد: توسعه کیفیت دانشگاه علمی کاربردی بدون توسعه مباحث فرهنگی امکان پذیر نیست. در دانشگاه ضمن ایجاد زیر ساخت‌ها، پذیرای ایده‌های کارامد در این خصوص هستیم.
حوزه قرآن اصلی‌ترین مبحث فرهنگی در دانشگاه‌ها است
نایب رئیس چهاردهمین جشنواره قرآن و عترت نیز امور مربوط به قرآن را اصلی ترین سرفصل امور فرهنگی در دانشگاه ها عنوان کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم قرآن و عترت را دانشگاه علمی کاربردی توسعه بدهیم.
پیش بین خاطرنشان کرد: مسئولین باید جوانان را به قرآن تشویق کنند و دراین میان باید نوآوری داشته باشیم.
وی بر لزوم توسعه این جشنواره ها تاکید کرد و گفت: در دانشگاه عترت و قرآن را پاس میداریم اما از تلفیق این دو ناتوان هستیم و باید تلفیق این دو را در کنار یکدیگر داشته باشیم.
به گزارش ایسنا، دانشگاه جامع علمی کاربردی اصفهان از 15 مهرماه به مدت سه روز میزبان چهاردهمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویی کشور بود. در این جشنواره 141 اثر برتر، در دو بخش زنان و مردان بررسی شد. برگزاری نمایشگاه، مسابقه و کارگاه‌های مرتبط با مباحث قرآنی، دیدار با علما و بازدید از مناطق گردشگری اصفهان از جمله برنامه های جانبی این جشنواره سه روزه بود
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/68006/علوم-قرآنی-در-جامعه-کاربردی-شود
بستن   چاپ