پیام سپاهان
معاون بهداشتی وزارت بهداشت:
بسنده کردن به آموزش در حوزه بهداشت حرفه ای کافی نیست
سه شنبه 17 مهر 1397 - 17:51:52
پیام سپاهان - اصفهان - معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اصفهان گفت: بسنده کردن به آموزش در حوزه بهداشت حرفه ای کافی نیست.

به گزارش خبرنگار مهر ،‌ علیرضا رئیسی ظهر سه شنبه در بازدید از مرکز سلامت جامع مرحوم حاج احمد محکم کار اظهار داشت: پیشگیری مهمترین اصل کار حوزه بهداشتی است و باید در این حوزه دید جامعی شکل بگیرد.
وی بیان داشت: در مراکز سلامت باید دغدغه وجود آمار جامع و کاملی از بیماری های مختلف وجود داشته باشد.
معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام اینکه نباید تنها کار در حوزه بهداشتی به آموزش ختم شود هرچند آگاه سازی مردم و آموزش صحیح به مردم جزء مهمترین کار است اما وظیفه مهمتر رصد بیماری ها است، افزود: بررسی نمودار بیماری های مختلف و علت یابی آنها و نیز پیشگیری جزو وظایف مراکز بهداشت است.
وی ادامه داد: به عنوان مثال در حوزه بهداشت حرفه ای تنها بسنده کردن به آموزش و باز کردن بهداشت حرفه ای و آگاه کردن شاغلین که در حین کار مواظب مسائل ایمنی و سلامتی خود باشند کافی نیست بلکه باید دانست در منطقه تحت پوشش چه رسته از بیماری ها وجود دارد.
رئیسی داشتن آمار دقیق از بهداشت روان در هر منطقه، میزان شیوع اعتیاد و بیماری های وابسته به آن، کودک آزاری و همسرآزاری را جزو تکالیف مراکز بهداشت عنوان کرد و گفت: هدف ما از ایجاد مراکز بهداشت و مناطق تحت پوشش آن تامین امنیت سلامت مردم آن منطقه است.
وی ادامه داد: شیوع بیماری دیابت نوع 2 که با تغذیه در ارتباط است باید با مدیریت صحیح و آموزش به مردم کنترل شود.
معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: هدف ما از استخدام کارشناس تغذیه در مراکز بهداشت علت یابی بیماری ها با بررسی خوردن غذای بد یا بدخوردن غذا بوده است.
وی اضافه کرد: امروز نقش مراقبین سلامت بسیار حائز اهمیت است و باید در مراکز بهداشتی تلاش شود از تمام ظرفیت در رسیدن به یک وضعیت بهداشتی ایده آل گام برداریم.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/68008/بسنده-کردن-به-آموزش-در-حوزه-بهداشت-حرفه-ای-کافی-نیست
بستن   چاپ