پیام سپاهان
مبنای محاسبه حقوق فرهنگیان باید اصلاح شود
چهارشنبه 18 مهر 1397 - 9:59:43 AM
ایسنا
پیام سپاهان- محمدکاظم علیخانی اظهار کرد: ساختار و محتوایِ کار معلمان با سایر کارمندان دولت متفاوت است، پس مبنای پرداخت حقوق و پاداش فرهنگیان نیز باید متفاوت باشد .

وی افزود: هر معلم در زمان تدریس با جمعی از مخاطب روبروست، برخلاف سایر کارکنان دولت که در هنگام ارائه خدمات خود، تنها با یک ارباب رجوع ارتباط دارد. همچنین، معلم باید مطالب را به مخاطب آموزش دهد در حالی که سایر کارمندان هیچ مسئولیتی در قبال آموزش به مراجعان ندارند.

علیخانی با اشاره به تدریس 24 ساعت تدریس هفتگی دبیران تصریح کرد: 24 ساعت درسی یعنی 24 ساعت 45 دقیقه‌ای که با فرض 30 نفر بودن هر کلاس، کار ماهیانه هر دبیر برابر با 129 هزار و 600 نفر -دقیقه یا دو هزار و 160 نفر - ساعت می‌شود که تفاوت کار معلم و سایر کارمندان دولت را آشکار می‌سازد.

معاون توسعه پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی مدیریت آموزش و پرورش ناحیه پنج اصفهان،  تأکید کرد: بر اساس این معیار جدید، می‌توان تعریف مناسب و شایسته‌ای برای ارزش واقعی کار معلمان بر اساس نفر – ساعت ارائه داد که 2160 نفر –  ساعت، مدت‌زمان واقعی کار هر دبیر آموزش و پرورش در یک ماه است و این رقم برای آموزگاران مدارس ابتدایی، بیش از این تعداد ساعت است.

وی گفت: اگر به ساعت تدریس معلمان، مدت زمانی که صرف اموری مثل طرح سؤال، مطالعه، تصحیح اوراق امتحانی و نظیر آن می‌شود را اضافه کنیم، ساعت کار معلمان بیش از این مقدار هم خواهد شد.

علیخانی گفت: متأسفانه در بسیاری از موارد سختی کار معلمان و فرسایش شغلی آن‌ها نادیده گرفته شده است در حالی که فرهنگیان به علت استرس و شرایط کاری به انواع مشکلات جسمی و روحی گرفتار شده‌اند، اما به کار خود ادامه می‌دهند.

وی تصریح کرد: برای آنکه کیفیت نظام آموزشی بهبود پیدا کند باید شرایط کاری فرهنگیان مطابق استانداردهای بهداشت حرفه‌ای سنجیده شده تا حقوق و دستمزد معلمان نیز واقعی شده و عدالت برقرار شود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/68030/مبنای-محاسبه-حقوق-فرهنگیان-باید-اصلاح-شود
بستن   چاپ