پیام سپاهان
3 هزار و 271 نفر عضو کتابخانه های اردستان هستند
چهارشنبه 18 مهر 1397 - 10:19:37 AM
مهر
پیام سپاهان- فضل الله بصیرت صبح چهارشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی اردستان با اشاره به اینکه شهرستان اردستان شش کتایخانه عمومی دارد، اظهار داشت: در اردستان سه انجمن کتابخانه تشکیل شده است و این شهرستان دارای شش کتابخانه نهادی بوده که سه مورد آن شهری و سه مورد روستایی است.

وی با بیان اینکه 3 هزار و 271 نفر عضو این کتابخانه ها هستند، تصریح کرد: کتاب تنها مقوله بشری است که با مطالعه آن اکثر مشکلات و بیشتر آسیب های اجتماعی برطرف خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اردستان افزود: مطالعه کتاب می تواند در رشد فرهنگی و اجتماعی جامعه اثر گذار باشد.

در ادامه این جلسه کارشناس کتابخانه های عمومی استان اصفهان با بیان اینکه در استان اصفهان 24 شهرستان در موضوع کتابخوانی فعال هستند، تصریح کرد: شهرستان اردستان جزء چهار شهر آخر است.

وی اظهار داشت: استفاده از جوانان در مسئولیت های کتابخانه های عمومی می تواند مثمر ثمر باشد.

حکمت ایزدی افزود: برای احداث کتابخانه شهر مهاباد اردستان در صورتی که 150 میلیون ریال آورده وجود داشته باشد استان هم به این مقدار بودجه تخصیص خواهد داد.

وی ادامه داد: در صورتی که در روستاها توسط دهیاران نسبت به ایجاد کتابخانه اقدام شود استان هم در این زمینه کمک خود را خواهد داشت.

کارشناس کتابخانه های عمومی استان اصفهان تاکید کرد: تعداد 7 نفر در مجموع کتابخانه های اردستان فعالیت دارند که باید حقوق آنها از نیم درصد پرداختی شهرداری ها تامین شود.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/68035/3-هزار-و-271-نفر-عضو-کتابخانه-های-اردستان-هستند
بستن   چاپ