پیام سپاهان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:
ارتباط افسردگی با خشکی زاینده رود اثبات نشده است
چهارشنبه 18 مهر 1397 - 18:23:47
پیام سپاهان - اصفهان - رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ارتباط افسردگی با خشکی زاینده رود هنوز اثبات نشده و این مسئله فرضیه ای است که کار تحقیقاتی روی آن صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر ، طاهره چنگیز عصر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: این فرضیه که آمار مبتلایان به افسردگی در اصفهان بیش از دیگر نقاط کشور است، هنوز اثبات نشده است.
وی بیان داشت: حتی این مسئله که اصفهانی ها در گذشته مردمانی شادتر بودند را نیم توان دلیل افسردگی آنها دانست چراکه هر غمگینی نشانه افسردگی نیست اگر هم غمگینی را بپذیریم ارتباط آن با کم آبی قابل اثبات نیست.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: هر چند بی آبی در اصفهان همراه با پیامدها و مشکلاتی شده و استرس مردم را بیشتر کرده است اما دلیل بر بروز اختلال روانی نیست.
وی با بیان اینکه طرح ادغام خدمات سلامت روان در نظام مراقبت های اولیه بهداشتی به سن 30 سالگی رسید، اعلام کرد: سال 67 این ادغام در شهرهای استان اصفهان رقم خورد و بهداشت روان همانند عرصه های دیگر فراز و نشیب هایی در این 30 سال داشته است.
چنگیز افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت و گسترش خدمات به حاشیه شهرهای بزرگ و شهرهای کوچک مردم دسترسی بیشتری به ارائه دهندگان خدمات روان پیدا کردند و در حال حاضر در استان اصفهان 103 نفر به ارائه خدمات بهداشت روان می پردازند.
وی ادامه داد: در شرایطی که مشکلات اقتصادی گریبانگیر دنیا و همچنین کشور ما است و از طرفی هم با محدودیت اقتصادی مواجه ایم و نمی توانیم نیروی جدید استخدام کنیم، سهم سلامت از «جی دی پی» به خصوص در حوزه سلامت روان به حد مطلوبی رسیده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به شعار هفته سلامت روان مبنی بر «سلامت روان جوانان و نوجوانان، جهان در حال تغییر است»، گفت: امید داریم این سرمایه‌گذاری به دیدگاه تحول گرایانه در حوزه سلامت روان و عزم جدی جهت کار بزرگ‌تر در این حوزه منجر شود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/68088/ارتباط-افسردگی-با-خشکی-زاینده-رود-اثبات-نشده-است
بستن   چاپ