پیام سپاهان
معاون بهداشتی وزارت بهداشت:
بستری بیماران اعصاب و روان در بیمارستان‌های جنرال هدف ما است
چهارشنبه 18 مهر 1397 - 18:23:47
پیام سپاهان - اصفهان- معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی گفت: بستری کردن بیماران اعصاب و روان در بیمارستان‌های جنرال هدف و رویکرد ما است.

به گزارش خبرنگار مهر ،‌ علیرضا رئیسی عصر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: رویکرد حوزه بهداشت و درمان در کل عدم جداسازی بیماران مبتلا به اعصاب و روان از دیگر بیماران است تا بتوانیم از این طریق به خاطر جلوگیری از برچسب دیوانگی، خانواده ها را مجاب کنیم از بستری کردن بیمار خود ممانعت کنند.
وی با بیان اینکه احداث بیمارستان های روانپزشکی اصلا رویکرد و هدف ما نیست،‌ اضافه کرد: بسیاری از بیماری های اعصاب و روان تشخیص داده نشده است و واقعا امروز با شیوع این نوع بیماری ها مواجه ایم.
معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام اینکه از کارشناسان بهداشت روان در مراکز بهداشتی استان اصفهان رضایت صددرصد دارند،‌ گفت: مداخله در حوزه بهداشت روان کار پیچیدگی است و به طور قطع نمی توانم مشکل کسی که به خاطر فقر مبتلا به بیماری اعصاب روان شده است را با موعظه را حل کنم بلکه تنها باید یکسری از مهارت ها مثل بالا بردن تاب آوری افراد در مقابل مشکلات کنترلش را بالا ببرد.
فضای مجازی آسیب جدی سلامت روان در سنین نوجوانی است
وی ادامه داد: بسیاری از بیماری های اعصاب و روان با یک تا سه جلسه قابل درمان و کنترل نیست و باید جلسات متعددی را بگذرانند.
رئیسی اضافه کرد: طول عمر میانگین برای زن ها 76 سال و برای مردها 74.5 سال است.
وی با بیان این‌که یک فرد هر زمان که بیماری اعصاب و روان مبتلا شود تا آخر عمر به این بیماری مبتلا است، تاکید کرد: اختلالات اضطرابی و افسردگی یکی از علت های مهم بیماری‌های روانی تا قبل از 25 سالگی است.
معاون بهداشتی وزارت بهداشت افزود: فضای مجازی و تکنولوژی در کنار این‌که می‌تواند یکی از نقاط قوت برای پیشرفت باشد می‌تواند یکی از آسیب‌های جدی در حوزه سلامت روان باشد، دسترسی بدون حد و مرز به فضای مجازی و تکنولوژی می‌تواند نوجونان را آسیب‌پذیر کند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/68089/بستری-بیماران-اعصاب-و-روان-در-بیمارستان‌های-جنرال-هدف-ما-است
بستن   چاپ