پیام سپاهان
معاون بهداشتی وزارت بهداشت:
75 درصد از اختلالات روانی تا 25 سالگی بروز می کند
چهارشنبه 18 مهر 1397 - 18:23:50
پیام سپاهان - اصفهان - معاون بهداشتی وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی گفت: بالغ بر 75 درصد از اختلالات روانی تا سن 25 سالگی بروز می کند.

به گزارش خبرنگار مهر ، علیرضا رئیسی ظهر چهارشنبه در همایش بزرگداشت سی‌امین سالگرد ادغام خدمات سلامت روان در نظام مراقبت‌های بهداشتی اظهار داشت: نیمی از اختلالات روانشناسی در سنین نوجوانی یعنی بین سنین 14 تا 18 سالگی بروز می‌کند و اکثر این اختلالات تشخیص داده نمی شود و تحت درمان قرار نمی گیرد.
وی با بیان اینکه سن 14 تا 19 سالگی سنی است که شخصیت روانی فرد شکل می‌گیرد، ادامه داد: شدیدترین اختلالات روانی از سن بالای 18 سالگی تا حدود 25 سالگی بروز می کند.
معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: اختلالات عاطفی و خلقی، اختلالات رفتاری و اختلالات خوردن بیشترین اختلالات روانی است که تا سن 25 سالگی بروز می کند.
وی که خودکشی را سومین دلیل مرگ افراد در سن 15 تا 19 سالگی اعلام کرد، بیان داشت:اضطراب، افسردگی، اختلالات دوران کودکی، اختلالات عاطفی و خلقی، اختلالات خوردن و خودکشی از علل های مهم بار این نوع بیماری ها است.
رئیسی از اضافه شدن بیش از هزار و 500 کارشناس بهداشت و روان به مراکز بهداشتی طی طرح تحول سلامت خبر داد و گفت: پیشگیری و ارتقای آگاهی افراد در همه سطوح از خانواده، مدرسه و جامعه برای کنترل این اختلالات بسیار مناسب است، تشخیص به هنگام و درمان مناسب نیز یکی از مسائل مهم است.
وی راهکارهایی را برای جلوگیری از اختلالات روانی نوجوانان و جوانان عنوان و اضافه کرد: تربیت جوانان برای تعهد داشتن در کارها، اتکا و اعتماد به نفس، کسب مهارت های بین فردی، مدیریت عاطفه و خلق و خو، تاب آوری و تحمل آوردن و نیز همراهی والدین با فرزندان به جای ایستادن در مقابل آنها، در سلامت روان این گروه سنی بسیار مؤثر است.
معاون بهداشتی وزارت بهداشت گفت: پیشگیری و ارتقای آگاهی افراد در همه سطوح خانواده، مدرسه و جامعه و نهایتا تشخیص زودهنگام و درمان به موقع یکی از مهمترین چالش ها و برنامه های معاونت بهداشتی وزارت بهداشت است.
وی اضافه کرد: مواردی مانند محیط زندگی، تبعیض و طرد شدن، عدم حمایت و نداشتن حمایت به ویژه حمایت‌های اجتماعی، داشتن خانواده های طلاق، داشتن بیماری های مزمن، معلولیت، ازدواج در سنین پایین، بارداری در سنین کم، یتیم شدن، به زور ازدواج کردن، در اقلیت بودن و بسیار موارد دیگر از جمله مواردی است که ریسک آسیب پذیری افراد را بالا می برد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/68092/75-درصد-از-اختلالات-روانی-تا-25-سالگی-بروز-می-کند
بستن   چاپ