پیام سپاهان
نیروی انسانی کلیدی‌ترین عناصر یک اکوسیستم کارآفرینی
پنجشنبه 19 مهر 1397 - 10:14:24 AM
ایسنا
پیام سپاهان- کوروش خسروی در رویداد  آشنایی با کسب و کارهای فضایی، اظهار کرد: در اکوسیستم کارآفرینی باید محیط مناسبی برای مجموعه‌های کسب و کار باشد در دنیا رقابت گسترده شکل گرفته که شهرها تلاش می‌کنند محیط‌های جذابی برای کارافرینان ایجاد کنند.

وی ادامه داد: شورای پنجم نیز رسماً اعلام کرد شعار ما "بهبود اکوسیستم کارآفرینی" است بعد از شکل گیری شورا نیز ستاد کارافرینی مستقر شد و مدیر درآمد شهرداری به عنوان دبیر این ستاد معرفی شد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: اصفهان فضای کار اشتراکی بزرگ نداشت اما تا عید نوروز این فضا در اصفهان شکل خواهد گرفت.

خسروی ادامه داد: گروهی تحقیقاتی را در نظر گرفتیم که gdp شهر اصفهان را به عنوان یک شاخص مهم اقتصادی تعیین کنند که در سال 95 عددی در حدود 35 هزار میلیارد تومان بود.

این عضو شورای شهر اصفهان اضافه کرد: طرحی را از مردادماه برگزار کردیم برای آموزش 10 میلیون نفر ساعت آموزش مهارت‌های کسب و کار که در حال انجام است 100 هزار نفر از شهروندان جذب خانه جوان می‌شوند.

وی ادامه داد: نیروی انسانی از کلیدی‌ترین عناصر یک اکوسیستم کارآفرینی است البته در اصفهان 2 حفره جدی وجود دارد یکی کمبود شدید منابع مالی خطرپذیر و دسترسی ناقص به بازارهای جهانی است.

خسروی گفت: یک ماه پیش شورای اسلامی شهر یکی از پیشرفته‌ترین مصوباتش را گذراند که در آن به شهرداری مجوز داده شد اگر سرمایه گذار خطرپذیر به اصفهان بیاید می‌تواند تا 5 میلیارد تومان به آن اهدا کند تا شانس سرمایه گذاری خطرپذیر بالا برود.

وی با اشاره به اکوسیستم کسب و کارهای فضایی افزود: نیروی انسانی، منابع مالی، بازار، زیر ساخت‌ها و فرهنگ و حمایت‌های غیر مداخله گرایانه از عوامل مهم آن است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/69082/نیروی-انسانی-کلیدی‌ترین-عناصر-یک-اکوسیستم-کارآفرینی
بستن   چاپ