پیام سپاهان
کانون امام حسن(ع) تیران وکرون نمونه کشوری شد
شنبه 21 مهر 1397 - 13:09:16
پیام سپاهان - اصفهان- وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کانون امام حسن مجتبی(ع) تیران و کرون را به عنوان مرکز نمونه در حوزه اوقات فراغت و فعالیت های مجازی در سطح ملی برگزید.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تیران و کرون روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) بر اساس ارزیابی های ستاد عالی کانون های مساجد به عنوان یکی از 16 کانون نمونه کشور معرفی شد.
اقبال صالحی افزود : این مرکز فرهنگی و هنری تنها کانون مسجد استان اصفهان در کسب این موفقیت بود و تندیس و لوح افتخار توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این نهاد اهدا شد.
وی راه اندازی درگاه ملی بچه های مسجد و برگزاری جشنواره ملی رسانه های دیجیتال غدیر و علوی را از جمله طرح های شاخص ملی این کانون عنوان کرد و گفت: طرح نشاط دیجیتالی، مسابقات جام دیجیتال، همایش در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی، طرح کاهش تصادفات و حوادث ترافیکی، جشنواره ربو ترافیک، جشنواره دومینو و سازه ماکارونی، جشنواره عکاسی گردشگری و مسابقات کتابخوانی در سطح استانی و شهرستانی توسط این مرکز برگزار می شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تیران و کرون همچنین تیم سازی و فعالیت های سازمانی و تشکیلاتی را از اقدامات شاخص کانون امام حسن مجتبی(ع) برشمرد و گفت: تمامی اعضای این مرکز جوان و نوجوان هستند که در فضای مسجد اقدامات فرهنگی و هنری انجام می دهند.
وی گروه سنی فعال در این مرکز را وجه تمایز با بسیاری از مراکز فرهنگی و هنری دانست و گفت : استفاده از ظرفیت جوانان و نوجوانان و هویت بخشی به این قشر نیاز امروز جامعه برای تربیت نیروی انسانی در جهت تامین نیازهای کشور است.
انتخاب و تجلیل از کانون های فرهنگی و هنری نمونه کشور به مناسبت 19 مهرماه سالروز تجدید میثاق کانون های مساجد با ولایت انجام شد.
کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) تیران در سال 87 در مسجد قمربنی هاشم(ع) تاسیس شده و تاکنون موفق به کسب عنوان برتر جشنواره جهاد مجازی، مرکز در جشنواره فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال و کسب دیپلم افتخار شده است.
بیش از 50 باب از دو هزار باب کانون فرهنگی هنری مسجد استان اصفهان در شهرستان تیران و کرون قرار گرفته است که بخش عمده ای از این کانون های در روستاها فعالیت می کنند .
بیش از 24 هزار کانون فرهنگی هنری توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مساجد کشور راه اندازی شده است.
شهرستان تیران و کرون با 71 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
ت.7131 / 6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/69109/کانون-امام-حسن(ع)-تیران-وکرون-نمونه-کشوری-شد
بستن   چاپ