پیام سپاهان
منشا بسیاری از مسائل اکنون جامعه آسیب های اجتماعی است
شنبه 21 مهر 1397 - 13:09:26
پیام سپاهان - اصفهان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت : منشا بسیاری از مسائل حال حاضر جامعه از آسیب ‌های اجتماعی بوده و لازم است بخش‌ های فرهنگی به این موضوع توجه زیادی کنند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی انصاری روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی نقش و جایگاه موسسات فرهنگی هنری در پیشگیری از آسیب های اجتماعی در اصفهان افزود : توجه به آسیب‌ های اجتماعی از اصلی ترین موضوعات کنونی است که افکار، اخلاق و وجود انسان را تحت الشعاع قرار می‌ دهد و در تمام شئون فکری و اجتماعی بشر احتمال بروز دارد و مشکلات اساسی ایجاد می‌ کند.
وی اظهارداشت : برنامه ریزی تصمیم گیران و تصمیم سازان و راه و روش اداره یک جامعه در پیشگیری از آسیب‌ های اجتماعی بسیار اثرگذار است زیرا اگر قبل از به وجود آمدن مشکل به دنبال پیشگیری از مشکل باشیم اثرگذاری کارها بیشتر می‌شود.
وی با تاکید بر ضرورت بحث همگانی بودن تلاش در حوزه پیشگیری از آسیب ‌های اجتماعی بیان کرد : این مساله تنها مربوط به یک بخش و سازمان نبوده و یک کار جمعی را طلب می‌کند در همین راستا موسسات فرهنگی هنری می‌ توانند دلسوزانه در موضوع آسیب ‌های اجتماعی تلاش نموده و بسیار موثر باشند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به فعالیت 219 موسسه فرهنگی و هنری در استان خاطرنشان کرد : 97 موسسه تک منظوره و 122 موسسه فرهنگی هنری چند منظوره در استان اصفهان فعالیت دارند که از این تعداد 73موسسه در شهرستان‌ های استان و 146موسسه در شهر اصفهان فعال هستند.
دبیر هیات رسیدگی به امور مراکز فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : نقش موسسات فرهنگی و هنری در موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی به عنوان معضلی خانمان سوز بسیار مهم و موثر است.
مهدی محمدی افزود : موضوع آسیب های اجتماعی به دغدغه و دل نگرانی بزرگ برای خانواده ها و مسوولان تبدیل و مورد تاکید ویژه رهبر معظم انقلاب قرار دارد.
وی بیان کرد : بر این اساس در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شورای اجتماعی متشکل از کمیته های مختلف تشکیل شده که یکی از این کمیته ها به پیشگیری از آسیب های اجتماعی اختصاص یافته است.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد : بر این اساس موسسات فرهنگی و هنری به عنوان بازوان اجرایی این وزارتخانه باید در مسیر اهداف این شورا قدم های مهم و موثر بردارند.
وی به فعالیت حدود 55 هزار موسسه فرهنگی و هنری با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و گفت: باید از این ظرفیت مهم در پیشبرد اهداف و موضوعات اجتماعی و فرهنگی در کشور استفاده شود.
محمدی آموزش را یکی از راهکارهای پیشگیری از آسیب های اجتماعی برشمرد و گفت : این موضوع باید در موسسات فرهنگی و هنری با دامنه گسترش بالا لحاظ شود.
نشست هم اندیشی نقش و جایگاه موسسات فرهنگی هنری در پیشگیری از آسیب های اجتماعی به مدت یک روز با حضور مدیران موسسات فرهنگی و هنری اصفهان در هنرستان هنرهای زیبای اصفهان برگزار شد.
6994/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/69124/منشا-بسیاری-از-مسائل-اکنون-جامعه-آسیب-های-اجتماعی-است
بستن   چاپ