پیام سپاهان
40 درصد از فضاهای مدارس اصفهان غیراستاندارد است
شنبه 21 مهر 1397 - 16:53:36
پیام سپاهان - اصفهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: وضعیت حدود 40 درصد از فضاهای مدارس استان، نامطلوب و غیراستاندارد است.
به گزارش ایرنا، روح الله کمالی روز شنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل جدید نوسازی مدارس استان که در مرکز آموزشی رفاهی شماره سه فرهنگیان اصفهان برگزار شد، افزود: به فاصله 10 دقیقه از مرکز شهر اصفهان می توان مدارسی را مشاهده کرد که وضعیت بسیار نامناسب فیزیکی و ساختمانی دارند.
وی افزود: بدلیل قدمت صدساله آموزش و پرورش استان، مشکلات جغرافیایی، خشکسالی، اُفت آب های زیرزمینی، مدارس برخی از مناطق و نواحی این استان با مشکلات بسیاری مواجهند.
مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان افزود: از دهه 80 تاکنون پروژه های نیمه کاره بسیاری در استان برجا مانده که باعث شده، برخی مدارس به حالت 2 نوبته اداره شود.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: استان اصفهان همیشه و از قبل از انقلاب تاکنون در امور خیریه پیشتاز بوده و حدود 700 موسسه خیریه در بخش های مختلف درمانی، مسکن، تهیه ارزاق، جهیزیه بویژه مدرسه سازی این استان مشغول فعالیت هستند.
حمیدرضا فولادگر با ستایش خیرین مدرسه ساز افزود: کاری که در نوسازی مدارس انجام می شود به لحاظ تامین هزینه ها، هم جنبه حاکمیتی و هم جنبه مردمی دارد.
وی خاطرنشان کرد: مجلس همیشه پشتیبان مدرسه سازی و نوسازی مدارس بوده است و شاید اولین مصوباتی که در مجلس هفتم تصویب و در مجلس هشتم اجرا شد اجازه برداشت از حساب ذخیره ارزی برای ساخت مدارس بود که حدود چهار میلیارد دلار در آن دوره برای بازسازی، نوسازی و تقویت مدارس هزینه شد.
این نماینده مجلس تصریح کرد: در شرایط فعلی محدودیت ارزی، اجازه اینگونه مصوبات را نمی دهد ولی همیشه اعتبارات نوسازی و تجهیز مدارس در اولویت اعتبارات بخش آموزش و پرورش بوده است.
فولادگر با اشاره به اینکه هرچه جلوتر می رویم اعتبارات جاری نیز افزایش می یابد، افزود: امسال بودجه جاری هفت برابر بودجه عمرانی است که 90 درصد آن برای پرداخت حقوق و مزایا تخصیص می یابد.
به گزارش ایرنا، در این مراسم سیدمهدی میربد با حکم رییس سازمان به عنوان مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان، معرفی و از زحمات محمدحسین سجاد مدیرکل سابق قدردانی شد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون دستگاه تعلیم و تربیت استان اصفهان متشکل از 850 هزار دانش‌ آموز، بیش از 50 هزار معلم شاغل و 30 هزار بازنشسته و بیش از پنج هزار مدرسه است.
6027/6994

http://www.sepahannews.ir/fa/News/69238/40-درصد-از-فضاهای-مدارس-اصفهان-غیراستاندارد-است
بستن   چاپ