پیام سپاهان
30 درصد از مدارس کشور به بازسازی و ایمن سازی نیاز دارد
شنبه 21 مهر 1397 - 16:53:36
پیام سپاهان - اصفهان - معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: بر اساس بررسی انجام شده هم اکنون 30 درصد از مدارس کشور به بازسازی و ایمن سازی نیاز دارد.
به گزارش ایرنا، محمد جمالزاده روز شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان افزود: برای این کار 400 میلیارد ریال اعتبار نیاز است در حالی که مجموع اعتبار سالانه این سازمان 20 هزار میلیارد ریال است.
وی اظهار داشت: اگر بر اساس روال اعتبارات این سازمان، عملیات بازسازی و ایمن سازی این مدارس انجام شود 20 سال زمان می برد.
معاون سازمان نوسازی مدارس کشور افزود: در این راستا همچون گذشته نیازمند یاری خیرین به عنوان یاوران همیشگی این سازمان هستیم.
وی تاکید کرد: برای جلوگیری از اضافه شدن مدارس نیازمند بازسازی در آینده به تعداد فعلی، باید از هم اکنون در ساخت مدارس جدید، ملاحظات تعمیر و نگهداری، استفاده بجا و بکار بردن مصالح و سازه های مطلوب رعایت شود.
جمالزاده، مهمترین رویکرد سازمان نوسازی را ایمن سازی و ساخت مدارس شاداب و پرنشاط عنوان کرد.
وی با اشاره به رویکرد دیگر این سازمان در توجه به معماری ایرانی در ساخت مدارس گفت: با توجه به رویکرد اداره کل نوسازی مدارس اصفهان به معماری ایرانی در ساخت مدارس جدید، این استان می تواند به عنوان الگو در سطح کشور مطرح شود.
وی گفت: باید از هم اکنون مدارس به لحاظ مکانی و کیفیت به شکلی احداث شوند که برای 50 سال آینده نیز قابل استفاده باشند.
معاون نوسازی مدارس کشور افزود: بر این اساس سازمان توافق نامه ای با دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برای احداث مدارس با شیوه های علمی و مکان یابی بر اساس مطالعات علمی، اجتماعی، پراکندگی جمعیت و دیگر موارد منعقد کرده است.
وی همچنین رویکرد سازمان نوسازی مدارس برای برچیدن مدارس خشتی و گلی تا پایان سال 98 را مورد تاکید قرار داد و افزود: ایجاد مجتمع های آموزشی حیات طیبه به عنوان مجموعه ای متمرکز برای استقرار آموزش ابتدای تا پایان متوسطه نیز در 27 استان کشور اجرا خواهد شد.
وی، آموزش را ریشه رفتارهای اجتماعی برشمرد و گفت: با این تعریف که آموزش راهی برای بهتر زیستن است باید فضاهای آموزشی در خور شان دانش آموزان باشد.
وی همچنین با تقدیر از فعالیت های مدیرکل سابق نوسازی مدارس استان اصفهان گفت: رویکرد سازمان نوسازی در انتخاب مدیران، جوانگرایی و انتخاب از بین افراد درون همان دستگاه است.
در این مراسم از خدمات 43 ساله محمدحسین سجاد مدیرکل نوسازی مدارس اصفهان در امر تعلیم و تربیت که 22 سال از آن را در سمت مدیرکلی نوسازی مدارس استان صرف شده است، تقدیر و وی به عنوان مشاور رییس سازمان نوسازی مدارس استان و دبیر شورای منطقه سه این سازمان منصوب شد.
همچنین در این مراسم سید مهدی میربد به عنوان مدیرکل جدید نوسازی مدارس استان اصفهان منصوب و معرفی شد.
6027/6994

http://www.sepahannews.ir/fa/News/69239/30-درصد-از-مدارس-کشور-به-بازسازی-و-ایمن-سازی-نیاز-دارد
بستن   چاپ