پیام سپاهان
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر اصفهان :
طرح های محله محور موفقیت بیشتری برای مقابله با مواد مخدر دارند
شنبه 21 مهر 1397 - 16:53:39
پیام سپاهان - اصفهان- دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان گفت: طرح های محله محور در مقایسه با سایر طرح ها از موفقیت بیشتری برای پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر برخوردارند.
اصغر هدایت روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر نیازمند مشارکت مردم، معتمدان و مسئولان محلی در طرح های محله محور است.
وی گفت : با اجرای طرح های محله محور از جمله "طرح کرامت" توانمندسازی و آگاهی بخشی به مردم در برابر آسیب های اجتماعی بر اساس نوع آسیب آن منطقه انجام می شود.
هدایت با بیان اینکه با اجرای این طرح ها چالش و معضل اجتماعی هر منطقه به مشورت مردم، کارشناسان و دستگاه های اجرایی گذاشته می شود، افزود: این هم اندیشی و هم افزایی بین مردم و کارشناسان اجتماعی راهکارهای عملیاتی و موثری را برای کاهش معضلات اجتماعی به ارمغان می آورد.
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان با انتقاد از فعالیت جزیره ای در پیشگیری از آسیب های اجتماعی تصریح کرد: کاهش چالش های اجتماعی نیازمند همبستگی و تعامل و هم افزایی بین بخشی و مشارکت مردم است.
وی ادامه داد: طرح کرامت یکی از طرح های محله محور با مشارکت سازمان های فرهنگی، مردم، بسیج و نیروی انتظامی است که موفقیت هایی را در پیشگیری از اعتیاد و ایجاد دغدغه مندی اجتماعی در خصوص این آسیب داشته است.
هدایت با اشاره به اینکه توزیع مواد مخدرهوشمندانه انجام می شود، گفت : برای کاهش تقاضا و اعتیاد به مواد مخدر نیز نیاز به فعالیت هوشمندانه، علمی و آینده نگری است و با فعالیت های سطحی، آماری و قدیمی قادر به پیشگیری از اعتیاد به طور جدی و موثر نخواهیم بود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان شهرداری ها، شوراهای اسلامی و دهیاری ها را از نهادهای موثر و توانمند در پیشگیری از اعتیاد دانست وگفت: اقدامات فرهنگی، آموزشی و مشارکت در طرح های محله محور برای کاهش آسیب های اجتماعی با حمایت این نهادها امکان پذیر است.
وی همچنین با اشاره به نگاه همه جانبه در مبارزه با مواد مخدر، افزود: توان دستگاه های امنیتی و فرهنگی برای پیشگیری از مصرف مواد مخدر و جلوگیری از اعتیاد بکار گرفته شده و با ایجاد دغدغه مندی اجتماعی به صورت ملی و همه جانبه برای این اقدام باید حرکت کرد.
هدایت گفت : کشفیات مواد مخدر امسال در مقایسه با سال قبل 33 درصد افزایش داشته ولی باید اقدامات فرهنگی نیز برای کاهش تقاضا نیز افزایش یابد.
طرح کرامت' یکی از نمونه‌های رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با موادمخدر و طرح های محله محور است که اجرای آن به صورت آزمایشی در شهرستان‌ فلاورجان انجام شد.
امسال بیش از 20 تن مواد مخدر توسط نیروی انتظامی و دستگاه های امنیتی استان اصفهان کشف شده است.
ت.7131 /6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/69241/طرح-های-محله-محور-موفقیت-بیشتری-برای-مقابله-با-مواد-مخدر-دارند
بستن   چاپ