پیام سپاهان
حجتی:
در بحث آب خوش‌بین هستم
شنبه 21 مهر 1397 - 20:06:54
پیام سپاهان - وزیر جهاد کشاورزی گفت: محصولات کشت گلخانه ای به دلیل تقاضای بالا در کشور می تواند درآمدزا باشد.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان در خمینی‌شهر، محمود حجتی بعدازظهر امروز (شنبه) در مراسم افتتاح گلخانه‌های شهرک گلخانه‌ای قرطمان شهرستان خمینی ‌شهر، اظهار کرد: راهی جز این نداریم که آب را به سمت گلخانه ها هدایت کنیم. استان اصفهان از نظر وضعیت گلخانه ها در سطح متوسط کشور قرار دارد در صورتی که باید با مشکلات کم آبی وضعیت بهتری داشته باشد.
وی با اشاره به بازارهای داخلی و خارجی، گفت: گلخانه یعنی محصول غیر فصل، که این محصول در ایران با داشتن متقاضی زیاد، درآمد خوبی دارد.
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه باید به لجستیک محصولات کشاورزی و تولید بذر داخلی توجه کنیم، گفت: پردازش و بسته بندی محصولات و ارسال به بازارهای هدف باید ادامه دار باشد، در حالیکه یکی از نارسایی های کشور در بخش کشاورزی در رساندن محصول سالم، با بسته بندی قابل قبول به بازار های داخلی و خارجی است و استان اصفهان در این زمینه می تواند پیش رو باشد.
وی با اشاره به مشکلات اجاره و اقساط وام کشاورزان، گفت: در ارتباط با این گلخانه باید به دنبال راهکاری برای سرمایه گذاری و ایجاد انگیزه باشیم.
وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه نارسایی ها و مشکلات بخش کشاورزی زیاد است، افزود: در بحث آب خوش بین هستم، ما نباید خیلی سریع ناامید شویم. باغات غرب اصفهان حتی المقدور با آب رها شده، حفظ شد و امیدواریم بارش های خوبی داشته باشیم. در استان اصفهان باید آب را به سمت گلخانه ها هدایت کنیم، راهی جز این وجود ندارد.
وی به تولید بذر ر داخل کشور اشاره کرد و افزود: ما باید بذر هیبریدی را تولید کنیم که مردم خمینی شهر در این زمینه می توانند پیشگام باشند.
به گزارش ایسنا ، در شهرستان خمینی شهر 400 واحد گلخانه ای با مساحت 75 هکتار وجود دارد، هم‌چنین شهرک گلخانه قرطمان خمینی شهردر سه فاز احداث شده که تاکنون 15 واحد آن در 16 هکتار زمین واگذار شده که در این شهرک 10 واحد فلفل دلمه ای با رویکرد صادراتی، دو واحد گل تزیینی و یک واحد گوجه گیلاسی و یک واحد خیار تولید می کنند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/69268/در-بحث-آب-خوش‌بین-هستم
بستن   چاپ