پیام سپاهان
معین: اصفهان در زمینه نابینایان پیشرو است/ سنگ‌فرش‌ها مناسب است
یکشنبه 22 مهر 1397 - 9:09:18 AM
ایسنا
پیام سپاهان- فتح‌الله معین صبح امروز (یک‌شنبه) در جلسه علنی شورای اسلامی این کلانشهر اظهار کرد: امروز روز جهانی استاندارد است و اهمیتی که این مساله برای خدمات شهری دارد روشن و تعیین کننده است. باید به استانداردسازی ساخت‌وساز بپردازیم.

وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم از دانش روز در زمینه استاندارد استفاده کنیم، سازمان نظام مهندسی پیش‌بینی شده است. یکی از مسائلی که باید بیشتر به آن توجه شود این است که هنوز نسبت به استاندارد شدن مصالح ساختمانی نقصان‌هایی وجود دارد. استانداردسازی ساخت و ساز موجب می‌شود ساختمان‌های مقاوم‌تر و پایدارتری داشته باشیم.

رییس شورای پنجم اسلامی شهر اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز جهانی نابینایان گفت: هرچه جمعیت شهر بیشتر شود، بیشتر شاهد توان‌خواهان خواهیم بود. وظیفه نمایندگان مردم و مدیریت شهری این است که شهر برای زندگی همه اقشار جامعه زیست‌پذیر باشد.

معین گفت: در شهر اصفهان از نظر کمک به نابینایان پیشرو و پیشگام هستیم. موسسات متعدد و پرتوانی نیز در این زمینه وجود دارد. در سال‌های اخیر شهرداری اصفهان اقدامات موثری نیز در زمینه نابینایان انجام داده است. برای مثال نوع سنگ فرش مورد استفاده در سطح شهر برای این عزیزان مناسب است.

وی افزود: وجود تیربرق در پیاده رو که همواره یک اختلاف دائمی بوده است باید برطرف شود و بعد از تعریض گذرها، خطوط برق نیز جابه‌جا شود تا نابینایان مشکلات کمتری را شاهد باشند. در اتوبوس‌ها تلاش شده است رسیدن به ایستگاه‌ها به صورت گویا اعلام شود. هنوز با این مساله فاصله زیادی داریم.

رییس شورای اسلامی کلانشهر اصفهان ادامه داد: از معاونت شهرسازی شهرداری اصفهان انتظار داریم اماکن عمومی، مذهبی و پرتردد، برای نابینایان استاندارد شود. در برخی از شهرها اقدامات اولیه نیز انجام نشده است.

وی همچنین با اشاره به کسب مقام سوم ایران در مسابقات پاراالمپیک آسیایی گفت: تاکنون چنین مقامی را در مسابقات پاراالمپیک نداشتیم. ورزشکاران نشان دادند معلولیت نمی‌تواند بهانه خوبی برای حضور نداشتن در جامعه باشد.

ورزش در شرح وظایف اولیه شهرداری‌ها نیست اما شهردار اصفهان گام‌های چشمگیری در زمینه ورزش‌های همگانی برداشته است. ایستگاه‌های ورزشی و ورزشی را باید بیشتر توسعه دهیم. باید حرکت‌هایی که در زمینه ورزش انجام می‌شود که سلامت جامعه را به میزان زیادی تضمین می‌کند.

امروزه یکی ازعلل مرگ و میر، مربوط به بیماری‌های غیرواگیردار است. بهترین وسیله پیشگیری برای مقابله با این بیماری‌ها ورزش است و باید شهروندان سبک زندگی خود را تغییر دهند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/69277/معین--اصفهان-در-زمینه-نابینایان-پیشرو-است--سنگ‌فرش‌ها-مناسب-است
بستن   چاپ