پیام سپاهان
سرانه فضای آموزشی در کشور کمتر از حد استاندارد است
یکشنبه 22 مهر 1397 - 9:11:38 AM
ایرنا
پیام سپاهان- محمد جمالزاده  سرانه استاندارد فضای آموزشی را به ازای هر دانش آموز هشت متر مربع اعلام کرد و افزود : برای رسیدن به این استاندارد باید سرانه را تا حد سه متر مربع افزایش و ارتقا دهیم که این مهم تنها با ساخت مدارس جدید در کشور محقق خواهد شد.
وی اظهارداشت: این درحالی است که قبل از انقلاب سرانه سرانه فضای آموزشی یک و نیم متر مربع به ازای هر دانش آموز بود و امروز به برکت جمهوری اسلامی و تلاش های دولت و کمک خیرین مدرسه ساز تا حد بسیاری نسبت به گذشته ارتقا یافته است.
معاون سازمان نوسازی مدارس کشور، یکی از ماموریت های مهم این سازمان را ساخت مدارس ایمن برشمرد و گفت : مدارس باید به ‌گونه‌ای احداث شوند که دانش ‌آموزان در فضای آموزشی ضمن احساس لذت، امنیت داشته باشند.
جمالزاده با بیا این که اکنون 30 درصد مدارس کشور نیازمند بازسازی و نوسازی است ، افزود: برای این منظور 400 میلیارد ریال نیاز است در حالی که مجموع اعتبار سالانه این سازمان 20 هزار میلیارد ریال است.
وی خاطرنشان کرد : اگر بر اساس روال اعتبارات این سازمان، عملیات بازسازی و ایمن سازی این مدارس انجام شود 20 سال زمان می برد به این منظور همچون گذشته نیازمند یاری خیرین به عنوان یاوران همیشگی این سازمان هستیم.
جمالزاده تصریح کرد : در این راستا امسال تعهدات خیرین مدرسه ساز برای ساخت، نوسازی و تجهیز مدارس نسبت به سال گذشته 51 درصد افزایش یافته است.
وی همچنین با اعلام این که تا پایان سال 98، مدارسی با بنای خشتی، گلی و کانکسی در کشور برچیده می شود، گفت: شاید در حدو 2 استان که بیشترین مدارسی از این قبیل را دارند این وضعیت حدود 2 سال بیشتر به طول بینجامد.
معاون نوسازی مدارس کشور تجهیز، ارتقا و بهبود سیستم های سرمایشی و گرمایشی مدارس کشور را جزو برنامه های دائمی سازمان برشمرد و گفت: امسال همانند سال های گذشته اعتبارات لازم به استان ها تخصیص داده شده و امید است در این بخش با اقدامات به موقع و سریع به جایی برسیم که هیچ مدرسه ای از سیستم های ناایمن گرمایشی استفاده نکنند.
از مجموع بیش از 110 هزار مدرسه موجود کشور پنج هزار مدرسه در استان اصفهان وجود دارد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/69278/سرانه-فضای-آموزشی-در-کشور-کمتر-از-حد-استاندارد-است
بستن   چاپ