پیام سپاهان
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان:
نزدیک به 2 هزار تن سیب به مرحله باردهی نرسیده است
يکشنبه 22 مهر 1397 - 10:29:19
پیام سپاهان - اصفهان - مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: نزدیک به 2 هزار تن از سیب پاییزی اصفهان به مرحله باردهی نرسیده است.

احمدرضا رئیس زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از اواخر شهریورماه برداشت سیب در استان اصفهان آغاز شد و تا نیمه آبان ماه ادامه دارد.
وی با بیان اینکه پیش بینی می شود که برداشت سیب به 130 هزار تن برسد، ادامه داد: سطح کل باغات سیب استان به 21 هزار و 635 هکتار می رسد که یک هزار و 181 هکتار آن به مرحله باردهی نرسیده است.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان تصریح کرد: حدود 19 هزار و 471 هکتار از باغات سیب استان به سیب های زرد و قرمز پاییز اختصاص دارد.
وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد از باغات سیب استان در شهرستان سمیرم واقع شده است، اعلام کرد: همچنین شاهد کاشت سیب در شهرستان‌های شهرضا، دهاقان، تیران و کرون، نطنز و برخی شهرستان های دیگر هستیم.
رئیس زاده با بیان اینکه میزان تولید سیب امسال بیش از40 درصد کاهش یافته است، گفت: ادامه خشکسالی و کمبود شدید آب در بخش عمده‌ای از باغات سیب استان، وزش باد و بارندگی در زمان تلقیح به ترتیب عوامل اصلی کاهش عملکرد کمی و کیفی سیب در سال جاری بوده است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/69285/نزدیک-به-2-هزار-تن-سیب-به-مرحله-باردهی-نرسیده-است
بستن   چاپ