پیام سپاهان
380 هزار نفر زیر پوشش خدمات درمانی تامین اجتماعی کاشان هستند
يکشنبه 22 مهر 1397 - 14:00:02
پیام سپاهان - کاشان- مدیر درمان تامین اجتماعی منطقه کاشان گفت: این مدیریت ماهانه به 380 هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی در منطقه شمال استان اصفهان خدمات درمانی ارائه می دهد.
علیرضا افشار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: مدیریت درمان تامین اجتماعی کاشان ماهانه به بیش از 76 هزار نفر بیمه شده خدمات درمان مستقیم و به 304 هزار نفر از افراد نیز در بخش درمان غیر مستقیم خدمات ارائه می دهد.
وی افزود: درمان مستقیم شامل فرآیندی است که در آن بیمه شدگان دارای دفترچه درمانی معتبر با مراجعه به یکی از بیمارستان ها یا مرکزهای بهداشتی درمانی متعلق به این سازمان، خدمات درمانی و پزشکی مورد نیاز را به صورت رایگان دریافت می کنند.
مدیر درمان تامین اجتماعی منطقه کاشان اضافه کرد: بیمه شده تامین اجتماعی در درمان غیرمستقیم از خدمات درمانی بیمارستان ها و مرکزهای درمانی طرف قرارداد یا سایر مرکزهای مجاز بخش دولتی و خصوصی استفاده می کند.
وی یادآور شد: اگر بیمه شده به مرکزهای درمانی طرف قرارداد تامین اجتماعی مراجعه کند، تنها بخشی از هزینه درمان را به عنوان فرانشیز می پردازد اما در مراجعه به سایر مرکزها باید تمام هزینه های درمانی را پرداخت کند و بخشی از هزینه های درمانی بر اساس تعرفه های مصوب هیات وزیران در زمینه خدمات پزشکی از سوی دفاتر اسناد پزشکی تامین اجتماعی بازپرداخت می شود.
افشار همچنین گفت: سال گذشته در مجموع یک هزار و 910 میلیارد ریال برای ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان تامین اجتماعی منطقه کاشان پرداخت و برای هر خانواده بیمه شده نزدیک به 13 میلیون و 400 هزار ریال هزینه شده است.
وی عنوان کرد: 68 درصد جمعیت شهرستان های آران و بیدگل، کاشان و نطنز هم اکنون زیر پوشش هستند که هفت نفر از بین هر 10 نفر را شامل می شود.
مدیر درمان تامین اجتماعی منطقه کاشان، واحدهای زیر پوشش را شامل بیمارستان تامین اجتماعی، پلی کلینیک تخصصی بوعلی، درمانگاه عمومی آران و بیدگل، درمانگاه شهدای نطنز و کمیسیون های پزشکی و طب کار و دفتر اسناد پزشکی برشمرد.
به گفته وی، 313 مرکز درمانی طرف قرارداد به صورت غیرمستقیم شامل 71 پزشک عمومی، 97 پزشک متخصص، 19 دندانپزشک، 68 داروخانه، 9 آزمایشگاه، 8 رادیولوژی، یک سی تی اسکن مستقل، 24 فیزیوتراپی، 6 بیمارستان دانشگاهی، 2 بیمارستان خصوصی، یک دی کلینیک، پنج درمانگاه دولتی و 2 شبکه بهداشت جمعیت شمال استان اصفهان را زیر پوشش دارد.
جمعیت شهرستان های آران و بیدگل، کاشان و نطنز به بیش از 518 هزار نفر می رسد.
6136/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/69295/380-هزار-نفر-زیر-پوشش-خدمات-درمانی-تامین-اجتماعی-کاشان-هستند
بستن   چاپ