پیام سپاهان
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان:
42 قصه گو در جشنواره بین المللی قصه گویی با هم رقابت می کنند
يکشنبه 22 مهر 1397 - 14:01:43
پیام سپاهان - اصفهان - مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان گفت: 42 قصه گو در جشنواره بین المللی قصه گویی که در اصفهان برگزار می شود، با هم رقابت می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر ، مهدی قربانی پیش از ظهر یکشنبه در آیین افتتاحیه بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی اظهار کرد: امروز در آیین افتتاحیه بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی و دوازدهمین جشنواره استانی قصه گویی به میزبانی اصفهان هستیم.
وی ادامه داد: مرحله استانی بیست و یکمین بین المللی جشنواره قصه گویی، را با تشکیل دبیرخانه مرکزی شروع کردیم و با هماهنگی داوران در بخش های مختلف و استقبال بسیار خوب همشهریان در سه بخش قصه گویی، مقاله نویسی و علمی در حال برگزاری بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی هستیم.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با اشاره به اینکه استقبال از قصه گویی نسبت به سال گذشته سه برابر شده است، گفت: 569 اثر در مجموع به دبیرخانه ارسال شده است که در بخش مقاله 23 اثر، در بخش قصه گویی 152 اثر و در بخش (قصه های زندگی من) 394 اثر به دبیرخانه ارسال شده است.
وی افزود: آثار ارسال شده به دبیرخانه ابتدا توسط هیئت داوران داوری شد که در نهایت 30 قصه گو در بخش بانوان و آقایان، 7 قصه گوی نوجوان و 5 قصه گو در بخش پدر بزرگ و مادربزرگ ها به مرحله استانی راه یافتند.
قربانی با بیان اینکه قصه گویی ریشه کهنی در سرزمین ایران دارد، گفت: اولین قصه گو خداوند است و قرآن کریم اولین کتابی است که در قالب آن روایات متعددی نهفته شده است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/69309/42-قصه-گو-در-جشنواره-بین-المللی-قصه-گویی-با-هم-رقابت-می-کنند
بستن   چاپ