پیام سپاهان
تعداد وقف های استان اصفهان پنج درصد افزایش یافت
يکشنبه 22 مهر 1397 - 17:20:58
پیام سپاهان - کاشان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: تعداد وقف های صورت گرفته در این استان از ابتدای سال جاری تا کنون پنج درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رضا صادقی روز یکشنبه در آیین معارفه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل بیان کرد: 67 وقف جدید از ابتدای سال جاری تا کنون در استان اصفهان ثبت شده که برآورد ارزش ریالی آن به 60 میلیارد می رسد.
وی با اشاره به آخرین وقف صورت گرفته در هفته گذشته با ارزش نزدیک به 10 میلیارد ریال افزود: شهرستان های فریدن، نایین و آران و بیدگل به ترتیب بیشترین تعداد وقف های ثبت شده در سال جاری را دارند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اضافه کرد: بیشتر نیت واقفان به ترتیب شامل زوج های جوان، امور قرآنی، ساخت مسجد، حسینیه و دانش آموزان کم برخوردار بود که البته امسال وقف هایی متفاوت از جمله در زمینه ترک اعتیاد و درمان معتادان نیز داشتیم.
وی در ادامه با اشاره به وجود 718 بقعه و امامزاده در استان اصفهان گفت: بیشترین امامزادگان استان اصفهان در آران و بیدگل، کاشان و نطنز میزبانی می شوند که علت آن هم پیشینه اسلام در این مناطق است.
صادقی همچنین به وجود 45 امامزاده آران و بیدگل اشاره کرد و یادآور شد: این شهرستان همواره پیشتاز در وقف و امور خیریه بوده و امسال نیز هفت 7 وقف جدید در این شهرستان ثبت شد.
امام جمعه آران و بیدگل نیز در این آیین گفت: وجود امامزادگان والا مقام در این شهرستان نشان دهنده شاخص مهم ولایتمداری و میزبانی از اهل بیت (ع) از دوران صدر اسلام تا کنون است.
آیت الله سید محمد موسوی، از مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان درخواست کرد تا با توجه به ژرفای ولایتمداری مردم، آستان امامزادگان موجود از نظر مالی مورد توجه بیشتری قرار گرفته و تقویت شوند.
به گزارش ایرنا، مهدی حافظیان در ادامه این آیین بجای حجت الاسلام ولی الله روان به عنوان سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل معرفی شد.
آران و بیدگل با جمعیت افزون بر 103 هزار نفر در فاصله نزدیک به 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
7472/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/69328/تعداد-وقف-های-استان-اصفهان-پنج-درصد-افزایش-یافت
بستن   چاپ