پیام سپاهان
عضو شورای شهر اصفهان:
روز عصای سفید زمان محک زدن شهروندان و مسئولان است
يکشنبه 22 مهر 1397 - 17:21:41
پیام سپاهان - اصفهان - عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: روز عصای سفید زمان محک کردن شهروندان و مسئولان است که تا چه اندازه ای به وظایف خود در قبال نابینایان عمل کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر ، امیر احمد زندآور پیش از ظهر یکشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: ما همه در قبال معلولان مسئولیم و باید بستر مناسبی را برای آنها و از جمله نابینایان فراهم کنیم.
وی با اشاره به اینکه آنگونه که باید برای نابینایان اقدامی نکردیم و از مناسب سازی شهر برای معلولان غافل شده ایم، گفت: ما از معلولان غفلت کرده ایم به طوری که تاکنون اقدامی در این حوزه انجام ندادیم به عنوان مثال خط کشی کف خیابان که بود و نبودش برای افراد عادی چندان اهمیتی ندارد اما برای نابینایان بسیار پر اهمیت است.
ایمنی در رفت و آمد معلولان در شهر باید لحاظ شود
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: نقش مدیریت شهری و کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر اصفهان در رفع مشکلات عبور و مرور نابینایان بسیار حائز اهمیت است.
وی بیان داشت: باید شهر را به گونه ای بسازیم و مناسب سازی کنیم که یک فرد روشن‌دل بدون کمک دیگران و به صورت مستقل در جامعه رفت‌وآمد داشته باشد و در این رفت‌وآمد ایمنی و امنیت را احساس کند.
در نظر گرفتن توانمندی نابینایان به عنوان یک شهروند بزرگترین مطالبه آنهاست
زندآور اعلام کرد: نابینایان، حق استفاده از همه امکانات رفاهی معمول جامعه را دارند، آنها حق دارند از پیاده‌روها، خیابان‌ها، بزرگراه‌ها و وسایل‌ حمل‌ونقل همگانی عمومی و مراکز تفریحی و مذهبی بهره‌برداری کنند.
وی با اشاره به اینکه نابینایان همچون دیگر افراد حق استفاده از تسهیلات همگانی را دارند، افزود: روز عصای سفید، فرصتی فراهم می‌کند تا جامعه به یاد یکی از اقشار تأثیرگذار خود بیفتد که اگرچه از نعمت بینایی محروم است اما از توانایی‌ها و استعدادهای ویژه‌ای فراتر از افراد عادی جامعه برخوردار هستند.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص بزرگترین مطالبه نابینایان گفت: در نظر گرفتن توانمندی‌های نابینایان و کم‌بینایان و پذیرش آنها به عنوان شهروندان جامعه با در نظر گرفتن محدودیت‌ها، بزرگترین مطالبه نابینایان و کم بینایان استان اصفهان است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/69343/روز-عصای-سفید-زمان-محک-زدن-شهروندان-و-مسئولان-است
بستن   چاپ