پیام سپاهان
جشنواره استانی قصه گویی در اصفهان آغاز شد
يکشنبه 22 مهر 1397 - 20:47:30
پیام سپاهان - اصفهان - جشنواره استانی قصه گویی در استان اصفهان روز یکشنبه با رقابت 42 قصه گو و با شعار "خوب زندگی کردن تمرین می خواهد" آغاز به کار کرد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان در گفت و گو با ایرنا افزود: این جشنواره شامل مرحله استانی بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی است که که در سه بخش قصه گویی، مقاله نویسی و علمی آغاز شده است.
مهدی قربانی، هدف از برگزاری این جشنواره را توسعه و ترویج فرهنگ قصه‌ گویی، ایجاد زمینه برای ارتقای دانش نظری و تبادل تجربه‌ های مفید بین قصه گویان و احیای سنت قصه‌گویی برشمرد.
وی با بیان این که قصه گویی یک ابزار ارتباطی و فرهنگ‌ ساز در جامعه است ، ادامه داد : بخش عمومی این جشنواره شامل قصه های 90 ثانیه در قالب فیلم مستند است.
وی بخش تخصصی را شامل قصه گویی کلاسیک و خلاق اعلام و اضافه کرد : دختران و پسران 14تا18 سال، زنان و مردان 18سال به بالا و مادر بزرگ ها و پدربزرگ ها در این مرحله شرکت دارند.
قربانی یادآور شد : برای این جشنواره 569 اثر شامل 23 اثر در بخش مقاله ، 152 اثر در بخش قصه گویی و 394 اثر در بخش (قصه های زندگی من) به دبیرخانه ارسال شده است.
وی با اشاره به داوری آثار ارسال شده توسط هیات داوران جشنواره گفت: در نهایت 30 قصه گو در بخش بانوان و آقایان، هفت قصه گوی نوجوان و پنج قصه گو در بخش پدر بزرگ و مادربزرگ ها به مرحله استانی راه یافتند.
از مجموع 42 نفر قصه گو ،11 نفر از استان اصفهان به مرحله منطقه ای راه می یابند که شامل پنج برگزیده در بخش زنان و مردان، سه پدر بزرگ و مادر بزرگ و سه برگزیده در بخش دختران و پسران است.
این رویداد فرهنگی تا 24 مهرماه در مجتمع فرهنگی هنری کانون استان اصفهان برگزار می شود و در پایان برگزیدگان به مرحله منطقه ای این جشنواره راه خواهند یافت.
به گزارش ایرنا، اکنون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان دارای 61 مرکز و 120 هزار نفر عضو است که 13 مرکز آن در شهر اصفهان دایر است.‏
/6026/6994

http://www.sepahannews.ir/fa/News/69358/جشنواره-استانی-قصه-گویی-در-اصفهان-آغاز-شد
بستن   چاپ