پیام سپاهان
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:
12 کاروانسرای تاریخی اصفهان به مکان اقامت گردشگران مذهبی تبدیل شد
دوشنبه 23 مهر 1397 - 12:10:54
پیام سپاهان - آران و بیدگل- مدیر کل اوقاف و امور خیریه اصفهان گفت: 12 کاروانسرای تاریخی استان با همکاری سرمایه گذار بخش خصوصی و میراث فرهنگی شهرستان ها به مکان هایی برای اقامت گردشگران مذهبی تبدیل شد.

حجت الاسلام رضا صادقی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به این مطلب اظهار داشت: هزینه مرمت هر کارونسرا بین دو تا هفت میلیارد بوده است.
وی تاکید کرد: با همکاری بخش خصوصی 25 حمام تاریخی استان نیز به منظور میزبانی از زائران جهت فعالیت های رستوران و تفریح مرمت و بازسازی شده است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه اصفهان از نقش مهم امامزادگان در شهرهای مذهبی مانند آران و بیدگل به عنوان منشا امر خیر و قرآنی نام برد و اظهار داشت: وجود بیش از 40 امامزاده در آران و بیدگل و قبور شهدا در جوار این امامزادگان موجب شده آران و بیدگل به عنوان شهر نمونه قرانی در کشور مطرح باشد.
وی در ادامه اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون 67 وقف جدید به تعداد موقوفات استان اصفهان به مبلغ شش میلیارد تومان اضافه شده و پیش بینی می شود این آمار تا پایان سال به بیش از 200 موقوفه برسد.
صادقی از برگزاری رویداد مهم مسابقات کشوری قرآن و معارف در اصفهان خبر داد و گفت: سال آینده در مهرماه مسابقات کشوری به میزبانی اصفهان برگزار می شود لذا همه دستگاه باید برای برگزاری این مراسم باشکوه اداره اوقاف را یاری کنند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/69391/12-کاروانسرای-تاریخی-اصفهان-به-مکان-اقامت-گردشگران-مذهبی-تبدیل-شد
بستن   چاپ