پیام سپاهان
استاندار اصفهان:
استفاده از موتورسیکلت برقی برای زنان نیازمند قوانین خاص است
دوشنبه 23 مهر 1397 - 16:01:03
پیام سپاهان - اصفهان - استاندار اصفهان استفاده از موتورسیکلت های برقی و تردد با آن در شهر برای زنان را نیازمند وضع قوانین خاص دانست.

به گزارش خبرنگار مهر ، محسن مهرعلیزاده ظهر دوشنبه در مراسم افتتاح خط تولید و شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های برقی اظهار داشت: در پی تولید موتورسیکلت برقی و کاهش آلودگی هوا،‌ باید فرهنگ سازی و زمینه استفاده از موتورسیکلت های برقی برای تمام شهروندان فراهم شود.
وی بیان داشت: محدودیتی برای استفاده از موتورسیکلت برقی برای زنان نداریم اما نیاز به وضع قوانین خاص است.
استاندار اصفهان اعلام کرد: بدنبال تولید موتورسیکلت های برقی، تا سه سال آینده از تردد 400 هزار موتور سیکلت بنزینی جلوگیری و فضا را برای تردد موتورسیکلت برقی فراهم می کنیم.
وی با اشاره به اینکه موتورسیکلت تاثیر زیادی در بروز آلودگی هوا دارد،‌ بیان داشت: بیش از 35 درصد آلودگی شهرها ناشی از تردد وسایل نقلیه است و استفاده از موتورسیکلت‌های برقی یکی از اقدامات لازم برای کاهش آلایندگی است.
یک میلیارد و 600 میلیون مترمکعب منابع آبی جدید برای زاینده رود ایجاد می شود
مهرعلیزاده گفت: در حال حاضر یک میلیون و 200 هزار دستگاه موتورسیکلت در استان اصفهان تردد می‌کند.
وی از اجرای هفت پروژه برای رفع مشکل کم آبی استان اصفهان خبر داد و افزود: احیای تالاب گاوخونی به ظرفیت 60 میلیون متر مکعب یکی از این پروژه‌ها است.
مهرعلیزاده گفت: در صورت اجرای این هفت پروژه می توانیم از مهاجرت مردم اصفهان جلوگیری کنیم.
وی تامین آب، ایجاد اشتغال و محیط زیست، را از اولویت برنامه‌های استانداری اصفهان دانست و تصریح کرد: تأمین آب و منابع جدید در حوزه زاینده‌رود به میزان یک میلیارد و 100 میلیون مترمکعب تا یک میلیارد و 600 میلیون مترمکعب شامل انتقال آب از سد کوهرنگ، بهشت‌آباد و سایر منابع بخشی از مراحل اجرایی این طرح است.
پساب شهر اصفهان برای بخش کشاورزی استفاده خواهد شد
استاندار اصفهان از توسعه کشت‌های جایگزین و افزایش اشتغال خبر داد و افزود: با استفاده از هفت میلیون مترمکعب آب در 12 شهر حوزه زاینده‌رود 63 هزار شغل ایجاد می‌شود اما در گذشته با مصرف آب به میزان 50 برابر بیشتر تنها 27 هزار شغل ایجاد شده بود.
وی با بیان اینکه پایش کنترل و توزیع سالانه آب از سراب تا پایاب و لوله‌گذاری حدود 200 کیلومتر در برخی مسیرها از دیگر بخش‌های اجرای این طرح است، اضافه کرد: با اجرای این طرح‌ها به دنبال جریان دائمی آب در زاینده‌رود اصفهان هستیم.
مهرعلیزاده با اشاره به نصب 450 کنتور هوشمند در یکی از حوزه‌های زاینده‌رود، عنوان کرد: در آینده‌ نزدیک با اعتبار 250 میلیارد تومان پساب شهر اصفهان جمع‌آوری و برای بخش کشاورزی با رعایت همه استانداردها استفاده می‌شود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/69413/استفاده-از-موتورسیکلت-برقی-برای-زنان-نیازمند-قوانین-خاص-است
بستن   چاپ