پیام سپاهان
آب، محیط زیست و اشتغال، اولویت های اساسی استان اصفهان است
دوشنبه 23 مهر 1397 - 22:53:16
پیام سپاهان - اصفهان- استاندار اصفهان گفت: آب، محیط زیست و اشتغال از مهمترین مسائل این استان است که حل آنها باید در اولویت کاری مدیران قرار بگیرد.
به گزارش ایرنا، محسن مهرعلیزاده روز دوشنبه در مراسم افتتاح خط تولید و شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های برقی "کویر موتور" که با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرک رازی شهرضا برگزار شد، افزود: در هر بخش فعالیت های بسیاری انجام و در زمینه مشکل آب هم پروژه های هفتگانه ای تعریف شده است.
وی در باره پروژه های هفتگانه با شعار 'احیاء زاینده رود، نجات گاوخونی، بقای اصفهان' گفت: تأمین آب از بهشت آباد، سد تونل سوم و خلیج فارس، مدیریت بهینه مصرف با اشتغال جایگزین، ساماندهی زاینده رود از سراب تا پایاب، پایش، کنترل و توزیع عادلانه آب از سراب تا پایاب با سیستم های پش بینی شده از جمله این طرح هاست.
استاندار اصفهان افزود: جریان یافتن دائمی آب در زاینده رود از باغ پرندگان تا سد آبشار با 60 میلیون مترمکعب بعنوان سهم نشاط و زنده ماندن اصفهان، احیای تالاب گاوخونی با 60 میلیون مترمکعب و جمع آوری پساب و ارتقای کیفیت و انتقال آن برای کشاورزی از دیگر طرح های هفتگانه مدیریت استان برای احیای زاینده رود است.
وی اظهار امیدواری کرد که با اجرای این طرح ها، گل لبخند در چهره مردم اصفهان نمایان شود.
مهرعلیزاده گفت: در استان اصفهان کار نشده بسیار است ولی کار نشدنی وجود ندارد و امروز نمونه همین موضوع را در افتتاح خط تولید موتورسیکلت شاهدیم که با اراده و حرکت هدفمند انجام شده است.
وی با بیان اینکه بیش از 35 درصد از آلودگی شهرها ناشی از تردد خودروهاست، افزود: موتورسیکلت ها با اینکه جای کمتری را اشغال می کنند اما آلایندگی بیشتری دارند و تعداد آنها هم بسیار بالاست و از طرفی قیمت پایین تری هم دارند به همین دلیل باید در مرحله اول موتورسیکلت های بنزینی به موتورسیکلت های برقی تبدیل شود.
استاندار اصفهان با بیان اینکه با همکاری بانک ها، شهرداری و سازمان بهینه سازی مصرف سوخت و با محوریت استانداری، کنسرسیومی تشکیل شده است، افزود: 400 هزار دستگاه موتورسیکلت بنزینی فرسوده شهر اصفهان به موتورسیکلت های برقی تبدیل و تلاش می شود تا بدون تحمیل هزینه زیاد، این اقدام صورت بگیرد.
مهرعلیزاده گفت: امروز خط تولید و شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های برقی برای تولید یکصد هزار دستگاه آن در سال افتتاح شده است و امیدواریم در کمتر از 3 سال تولید سالیانه 400 هزار دستگاه موتورسیکلت برقی نیز انجام شود.
استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: در طرح جایگزینی موتورسیکلت ها، بخشی از مابه التفاوت هزینه ها را دولت و بخشی هم توسط بانک ها پرداخت خواهد شد.
وی با بیان اینکه امیدواریم بانوان هم بتوانند از این وسیله نقلیه استفاده کنند، خاطرنشان کرد: برای تولید باتری مورد نیاز و همچنین گواهینامه این موتورسیکلت ها پیگیری لازم انجام خواهد شد و شهرداری ها نیز مکان هایی را احداث خواهند کرد تا شارژ این موتورسیکلت ها در آن مکان ها انجام شود.
مهرعلیزاده تصریح کرد: اصفهان می تواند به عنوان محور توسعه، فرهنگ و تمدن مطرح شود در غیراینصورت شاید به جایی برسیم که نتوانیم جلوی کوچ مردم را بگیریم.
به گزارش ایرنا، نخستین خط تولید و شماره‌گذاری انبوه موتورسیکلت‌های برقی در استان اصفهان، امروز با حضور حضور صادق نجفی معاون وزیر صنعت، مهدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌ های صنعتی ایران ، استاندار اصفهان و مقامات محلی در شهرک رازی شهرضا به بهره برداری رسید.
ظرفیت این خط، تولید یکصد هزار دستگاه موتورسیکلت در سال است و محصولات تولیدی آن دارای گواهینامه استاندارد ملی و پلاک ملی خواهد بود.
این واحد تولیدی در چارچوب طرح جایگزینی چهار صد هزار دستگاه موتورسیکلت بنزینی فرسوده شهر اصفهان با موتور سیکلت های برقی به بهره برداری رسیده است.
شهرستان شهرضا در 80 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.
7150 /6027

http://www.sepahannews.ir/fa/News/69440/آب،-محیط-زیست-و-اشتغال،-اولویت-های-اساسی-استان-اصفهان-است
بستن   چاپ