پیام سپاهان
مدیرکل امور مالیاتی اصفهان:
مطبوعات و خیریه‌ها از دادن هر گونه مالیات معاف هستند
سه شنبه 24 مهر 1397 - 18:24:09
پیام سپاهان - اصفهان - مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: مطبوعات و خیریه‌ها از دادن هر گونه مالیات معاف هستند.

به گزارش خبرنگار مهر ، بهروز مهدلو ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: طبق قانون مطبوعات و خیریه‌ها از پرداختن هرگونه مالیات معاف هستند و این در حالی است که باید دقت نظری روی انضباط و شفافیت مالی صورت گیرد تا افرادی از این مطلب سوءاستفاده کنند.
وی با بیان اینکه معافیت مالیاتی به افرادی اختصاص می یابد که اظهارنامه مالیاتی داشته باشد و دارای اسناد و مدارک باشد و انضباط مالیاتی باشد،‌ ادامه داد: برای معافیت مالیاتی باید موضوع انضباط مالیاتی نیز مورد توجه قرار گیرد که برای فرهنگ‌سازی نیاز به همراه کارشناسان و رسانه‌ها جلسات مختلف برگزار شود.
مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان تصریح کرد: نگاه منفی مردم نسبت به مالیات وجود دارد و باید آن را اصلاح کنیم.
وی با اشاره به اینکه پرداخت مالیات راه نجات کشور است، ادامه داد: تاکنون نگاه دقیقی نسبت به مسائل مالیاتی نبوده و نیاز است که اطلاع‌رسانی دقیق‌تری نسبت به این موضوع صورت بگیرید.
مهدلو اعلام کرد: مالیات برای توسعه ثروت جامعه مهم بوده که با عملکرد خود به دنبال تغییر نگاه دستگاه‌ها به بحث مالیات هستیم.
وی ادامه داد: نقش مالیات در کشورها جایگاه عظیمی دارد که این مهم نیازمند فرهنگ‌سازی و توسعه مالیاتی است که رسانه‌ها می‌توانند در این حوزه به امور مالیاتی کمک کنند.
مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با اشاره به شرایط تحریم‌ها و وضعیت نفت در کشور گفت: ارزش افزوده مقوله وسیعی است که مشکلاتی در این راه وجود دارد که با شناسایی آن می‌توان با تعاملات دوطرفه شرایط خوبی را ایجاد کرد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/69508/مطبوعات-و-خیریه‌ها-از-دادن-هر-گونه-مالیات-معاف-هستند
بستن   چاپ