پیام سپاهان
امام جمعه نائین :
اجتماع زائران حسینی در کربلا مانور سیاسی شیعیان جهان است
چهارشنبه 25 مهر 1397 - 09:35:29
پیام سپاهان - اصفهان- امام جمعه نائین گفت : اجتماع زائران حسینی در کربلا خاری در چشم دشمنان و مانور سیاسی تمامی شیعیان جهان است.
حجت الاسلام سید علی سجادی در آیین اعزام و بدرقه خادمان موکب جواد الائمه (ع) نائین افزود: اربعین مانور سیاسی شیعیان جهان است، البته در این مانور مواردی باید مورد توجه قرار گیرد چرا که خدمت در مسیر اربعین حسینی تمرین ولایت‌ پذیری است و خادمان موکب ‌ها در نیکی مسابقه بگذارند.
امام جمعه نائین تاکید کرد : خدمت کردن به زوار اربعین برکات زیادی دارد که ولایت ‌پذیری یکی از مهم‌ترین این برکات است.
وی با اشاره به اینکه در اینجا ما همه بدون توجه به جایگاه‌های حقوقی خود خادم هستیم، افزود : در این فرصت و بستری که برای خدمت شما به زائران اباعبدالله (ع) فراهم شده است در نیکی‌ها سبقت بگیرید.
حجت الاسلام سجادی اظهار داشت: خدمت‌های موکب داران برای زائران، باید این پیام را به جهانیان برساند که ملت ایران و عراق همراه و متحد هستند و هرچند ما ایرانیان به مهمان‌نوازی شهره هستیم، ولی این موکب داری را از مردم عراق که سالیان سال نسبت به این خدمت اهتمام دارند، آموخته‌ایم.
نماینده،ولی فقیه در نائین با بیان اینکه شرکت کنندگان در این مراسم پرشور باید همواره در مسیر اهل بیت (ع) گام بردارند، اضافه کرد:با راهپیمایی اربعین حسینی، جهانیان در این آیین مبهوت عظمت اسلام می‌شوند و لرزه برجان استکبار جهانی و مخالفان اسلام می افتد.
رئیس ستاد عتبات عالیات شهرستان نائین نیز گفت: امسال برای دومین بار موکب جواد الائمه این شهرستن با جلب مشارکت های مردمی و خیران در کربلای معلی برای اسکان و پذیرایی از زائرین اباعبدالله الحسین (ع) برپا می شود.
مجید حسن زاده افزود: امسال با توجه به موقوفه بودن اقلام موکب و همچنین راحتی خدمه در پذیرایی از زائرین اربعین حسینی فضایی به مساحت هزار متر اسکلت فلزی و چادرپوش توسط افراد فنی و جوشکار ساخته شده که سالیان سال می توان از آن استفاده کرد.
وی با اشاره به حضور 59 نفر خدمه در این موکب افزود : این موکب به مدت 18 روز در خیابان بوبیات کربلا معلی برای پذیرایی از هزار و 500 نفر از زائرین سید و سالار شهیدان برپاست.
شهرستان نائین با بیش از 39 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری شرق اصفهان قراردارد.
ت 7136 / 6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/69531/اجتماع-زائران-حسینی-در-کربلا-مانور-سیاسی-شیعیان-جهان-است
بستن   چاپ