پیام سپاهان
معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان:
با بارورسازی ابرها نمی‌شود خشکسالی را از بین برد/وارد تَرسالی نشده‌ایم
چهارشنبه 25 مهر 1397 - 13:13:23
پیام سپاهان - معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان، گفت: بارش های اخیر در کشور و استان اصفهان به معنی خروج از دوران خشکسالی و ورود به دوران ترسالی نیست.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، نوید حاجی بابایی امروز(چهارشنبه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بارورسازی ابرها در دستور کار هواشناسی استان اصفهان قرار ندارد، چراکه طبق بررسی ها و اعلام سازمان جهانی هواشناسی بارورسازی ابرها در بهترین حالت 10 تا 15 درصد موجب افزایش بارش خواهد شد.
وی تاکید کرد: با بارورسازی ابرها نمی‌شود خشکسالی را از بین برد، چرا که برای بارورسازی ابر باید قابل بارور کردن بوده و شرایط محیطی کاملا آماده باشد و جالب است بدانید در خصوص بارورسازی ابرها در دنیا ایده‌ها و نظرات متفاوتی وجود داشته و دارد. 
معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: بارش های اخیر در کشور و استان اصفهان به معنی خروج از دوران خشکسالی و ورود به دوران ترسالی نیست، چراکه اگر نگاه کنید ما همچنان منابع آبی خالی از آب داریم که در اصفهان این موضوع کاملا قابل لمس است.
وی ادامه داد: گاهی در شبکه های مجازی بدون مستند و شواهد در خصوص پایان خشکسالی صحبت می‌کنند، در حالی که اصفهان وارد خشکسالی هیدرولوژی (آبشناسی) شده است و خروج از این خشکسالی به راحتی رخ نمی دهد.
حاجی بابایی با بیان اینکه تغییر اقلیم فقط مختص به ایران و اصفهان نیست و دنیا نیز با این تغییر دست و پنجه نرم می‌کند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر و از ابتدای مهرماه اصفهان جز پنج استان پر بارش از نظر درصد بارش نسبت به سال گذشته بوده است.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/69556/با-بارورسازی-ابرها-نمی‌شود-خشکسالی-را-از-بین-برد-وارد-تَرسالی-نشده‌ایم
بستن   چاپ