پیام سپاهان
یک روانشناس: قتل کودک، کودک آزاری نیست
چهارشنبه 25 مهر 1397 - 13:13:24
پیام سپاهان - یک روانشناس گفت: مصداق‌های کودک آزاری از تندروی کلامی آغاز شده و تا آسیب جسمی به کودک نیز ادامه می‌یابد، اما اخباری که در رابطه با قتل کودکان می‌شنویم دیگر مصادیق کودک آزاری نیست.
جواد درستکار در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، با اشاره به بازتاب اخیر اخبار کودک آزاری اظهار کرد: برخی اتفاقاتی که در جوامع در رابطه با کودکان رخ می‌دهد را حتی در میان حیوانات شاهد نیستیم و این مساله لزوم ریشه‌یابی را مطرح می‌کند.
وی ادامه داد: کودک آزاری به عنوان یک آسیب اجتماعی عمیق در درون برخی خانواده‌ها وجود دارد و این مساله قابل کتمان نیست. سازمان بهزیستی متولی رسیدگی به کودک آزاری است و این سازمان باید در رابطه با ریشه‌های این معضل تحقیق و بررسی های خاصی انجام دهد.
این روانشناس با اشاره به اخبار کودک آزاری در فلاورجان، خمینی‌شهر و اتفاق اخیر رخ داده در جرقویه سفلی گفت: اگر بخواهیم به صورت مصداقی به این مساله ورود پیدا کنیم به تعداد اتفاقات رخ داده می‌توان دلیل و تفسیر انجام داد اما ریشه‌های این مشکلات می‌تواند مشترک باشد.
درستکار ادامه داد: البته مصداق‌های کودک آزاری از تندروی کلامی آغاز شده و تا آسیب جسمی به کودک نیز ادامه می‌یابد اما اخباری که در رابطه با قتل کودکان می‌شنویم دیگر مصادیق کودک آزاری نیست.
وی افزود: رسانه‌ها باید مصادیق کودک آزاری را رها کرده به صورت تخصصی به عوامل بروز این معضل بپردازند. روشنگری و افزایش اطلاع و حساسیت جامعه می‌تواند به کاهش این مشکل کمک کرده و در فرایندی بلند مدت مصادیق این اتفاق را نیز محدود کند.
این روانشناس گفت: در کشورهای اروپایی بی‌توجهی به کودک نیز مصداق کودک آزاری است و اینجا در کشورمان نباید قتل را معادل کودک آزاری قرار دهیم. البته سازمان‌ها و نهادهای متعددی در این خصوص اظهار نظر می‌کنند که این نیز می‌تواند آسیب آفرین باشد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/69558/یک-روانشناس--قتل-کودک،-کودک-آزاری-نیست
بستن   چاپ