پیام سپاهان
معاون هواشناسی اصفهان:
بارورسازی ابرها خشکسالی را از بین نمی برد
چهارشنبه 25 مهر 1397 - 16:40:06
پیام سپاهان - اصفهان- معاون توسعه و پیش‌ بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: بارورسازی ابرها برای برطرف کردن خشکسالی مطرح نمی شود بلکه فقط راهکاری در راستای کمک به بهبود بارندگی است.
به گزارش ایرنا، نوید حاجی بابایی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان این که ایده‌ها و نظرات متفاوتی در مورد بارورسازی ابرها در دنیا وجود دارد، افزود : برای بارور سازی باید ابرهای قابل بارور کردن و شرایط محیطی مناسب وجود داشته باشد.
وی افزود: بارورسازی ابرها در دستور کار اداره کل هواشناسی استان اصفهان قرار ندارد و طبق بررسی ها و اعلام سازمان جهانی هواشناسی در بهترین حالت 10 تا 15 درصد موجب افزایش بارش خواهد شد.
معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: بارش های اخیر در کشور و استان اصفهان به معنی خروج از دوران خشکسالی و ورود به دوران ترسالی نیست.
وی با بیان این که 85 درصد سدها و مخازن آب استان اصفهان خالی است ، افزود: گاهی در شبکه های مجازی بدون مستند و شواهد در خصوص پایان خشکسالی صحبت می‌کنند، در حالی که اصفهان وارد خشکسالی هیدرولوژی شده است و خروج از این خشکسالی زمان بر است و به راحتی رخ نمی دهد.
وی با بیان اینکه تغییر اقلیم فقط مختص به ایران و اصفهان نیست و دنیا نیز با این تغییر اقلیم مواجه است، تاکید کرد: با این وجود اصفهان در حال حاضر و از ابتدای مهرماه، جز پنج استان پر بارش از نظر درصد بارش نسبت به سال گذشته بوده است.
7150 / 6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/69580/بارورسازی-ابرها-خشکسالی-را-از-بین-نمی-برد
بستن   چاپ