پیام سپاهان
کلانتری بر درمان کامل محیط بانان مصدوم اصفهانی تاکید کرد
چهارشنبه 25 مهر 1397 - 16:40:09
پیام سپاهان - اصفهان- رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بر رسیدگی به وضعیت درمانی محیط بانانی که در منطقه حفاظت شده قمیشلو طی درگیری مسلحانه با شکارچیان غیر مجاز مجروح شده بودند ، تاکید کرد .
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان روزچهارشنبه در این ارتباط به ایرنا گفت: عیسی کلانتری در تماس با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان تاکید کرد که سازمان حفاظت محیط زیست برای بهبودی این دو محیط بان و پیشگیری از چنین حوادثی تلاش خود را خواهد کرد.
مرتضی جمشیدیان افزود: معاون رئیس جمهوری در این تماس تلفنی درخصوص لایحه حمایت از محیط بانان نیز که هم اکنون در انتظار طرح و بررسی در مجلس شورای اسلامی است گفت: با تصویب این لایحه، محیط بانان از برخی امتیازات نیروهای مسلح برخوردار می شوند.
وی همچنین در مورد وضعیت محیط بانان زخمی منطقه حفاظت شده قمیشلو گفت : یکی از محیط بانان مجروح جراحی شده و هم اکنون دوران نقاهت خود را می گذراند و دیگری نیز تحت نظر کادر درمانی است و پزشکان هنوز اجازه عمل او را صادر نکرده اند.
وی یادآوری کرد: شکارچی غیرمجاز که به سمت محیط بانان تیراندازی کرده بود در عمل متقابل محیط بانان زخمی شده بود روز یکشنبه گذشته در بیمارستان جان باخت.
به گزارش ایرنا محیط بانان اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان نیمه شب شنبه گذشته یک گروه متخلف شکار و صید را در پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو شناسایی کردند که متخلفان به محض رویت محیط بانان با موتور سیکلت از محل فرار کردند.
یکی از شکارچی ها حین تعقیب و گریز و در پی واژگونی موتورسیکلت به سمت خودروی حامل محیط بانان تیراندازی کرد و سبب زخمی شدن دو محیط بان شد.
یکی از محیط بانان مجروح نیز به ناچارو بر اساس قانون به کارگیری سلاح در دفاع از جان خود و همکارانش به سمت شکارچی مسلح شلیک و او را زخمی کرد.
مجروحان این درگیری توسط اورژانس به بیمارستان های اصفهان و شاهین شهر انتقال یافتند که شکارچی غیر مجاز زخمی در بیمارستان جان باخت.
8114/ 6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/69582/کلانتری-بر-درمان-کامل-محیط-بانان-مصدوم-اصفهانی-تاکید-کرد
بستن   چاپ