پیام سپاهان
هکرها پایه‌های امنیت سازمان‌ها هستند
چهارشنبه 25 مهر 1397 - 16:40:51
پیام سپاهان - یک برنامه‌نویس کامپیوتر گفت: هکرهای قانون‌مند با سازمان‌ها وارد معامله می‌شوند تا با کسب آسیب‌پذیری‌شان سازمان‌ها را بهبود دهند. 
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، امیر علی‌پور امروز (چهارشنبه) در آیین افتتاحیه جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات در دانشگاه صنعتی اصفهان، اظهار کرد: در گذشته به یک برنامه‌نویس، قَدَر هکر می‌گفتند، اما در دهه 70 این واژه گسترش پیدا کرد که به معنای مثبت آن مشاهده می‌شد. در دهه 80 نیز با همه‌گیر شدن اینترنت دیگر هکرها به آن معنای مثبت گذشته تلقی نمی‌شدند که می‌توان به دلایل متعددی ازجمله مسائل مالی و این‌که فرد قصد مطرح کردن خود را داشت، اشاره کرد.
وی با اشاره به مرکز آپا دانشگاه صنعتی، گفت: در تلاشیم این کلمه را به معنی اصلی خودش برگردانیم و معتقدیم هکرها افراد هوشمندی هستند که برای توسعه نرم‌افزارها تلاش می‌کنند، همچنین می‌خواهیم این معنی بار دیگر در بین مردم ‌جای خود را باز کند. 
این برنامه‌نویس با تاکید بر اینکه هکرها، پایه‌های امنیت سازمان‌ها هستند، افزود: با تعریفی که از هکرها داریم، هکرها قانون‌مند با سازمان‌ها وارد معامله می‌شوند تا با کشف آسیب‌پذیری‌شان، آن‌ها را بهبود دهند و برای ارتقا سازمان مربوطه تلاش کنند.
وی افزود: مسابقات مختلفی در جهان برگزار می‌شود که این هکرها شناسایی شوند و ما نیز چنین مسابقاتی را داشته‌ایم. 
در ادامه این مراسم، بنیان‌گذاران شرکت‌های استارتاپی در اصفهان از شکست‌های متوالی خود در ایجاد کسب‌وکارهای نوین مطرح کردند. آن‌ها اعتقاد داشتند که نحوه شکل‌گیری تیم در راه موفقیت بسیار تأثیرگذار است و دانشجویان باید در محیط‌هایی همچون دانشگاه تیم موردنظر خود را پیدا کنند. 
به گزارش ایسنا، آیین افتتاحیه ششمین جشنواره‌ ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد. این جشنواره شامل برنامه‌های کمپین استارتاپ امن، کارگاه‌های اَفتا، مسابقه‌ ملی فتح پرچم، همایش امنیت فراگیر سایبری در سازمان‌ها و رویداد کار و کسب نواَفتا است.
کد خبرنگار: 13041
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/69589/هکرها-پایه‌های-امنیت-سازمان‌ها-هستند
بستن   چاپ