پیام سپاهان
استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان:
اقتصاد کوپنی زمینه ساز بروز فساد می شود
چهارشنبه 25 مهر 1397 - 16:40:59
پیام سپاهان - اصفهان - استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان گفت: باید فکر اجرا کردن سیاست کوپنی را از سر بیرون کنیم زیرا اگر این سیاست ها در اقتصاد اجرا شود زمینه ایجاد فساد نیز فراهم می شود.

به گزارش خبرنگار مهر ، سید کمیل طیبی پیش از ظهر چهارشنبه در کمیسیون سیاست گذاری اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه اقتصاد امروز ایران با بسیاری از چالش ها روبرو شده است، اظهار داشت: مسائل محیط زیستی و نیز آشفتگی در برخی بازارهای کشور از جمله این مشکلات به شمار می رود.
وی با بیان اینکه باید دولت برای صندوق های بازنشستگی، بازگشت سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی تدابیری را در نظر بگیرد، تصریح کرد: بهبود فضای کسب و کار و رفع رکود و تورم از دیگر چالش هایی است که باید برای رفع آنها برنامه ریزی جدی از سوی دولت در نظر گرفته شود.
استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان بیان داشت: در اقتصاد بازار آزاد سقف گذاری دستوری معنایی ندارد و باید فکر اجرا کردن سیاست کوپنی را از سر بیرون کنیم.
وی تصریح کرد: اگر این سیاست ها در اقتصاد اجرا شود زمینه ایجاد فساد نیز فراهم می شود.
طیبی ادامه داد: در بازار ارز هم باید بگذاریم تا این بازار به سوی واقعیت پیش رود و اگر از اهرم های فشار استفاده کنیم همانگونه که نرخ ارز در بازار و نه توسط مسئولین تعیین می شود، این بار هم بازار راه خود را پیدا خواهد کرد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/69599/اقتصاد-کوپنی-زمینه-ساز-بروز-فساد-می-شود
بستن   چاپ