پیام سپاهان
عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان مطرح کرد:
عدم مقابله بانک مرکزی با سفته بازان بازار ارز
چهارشنبه 25 مهر 1397 - 16:41:00
پیام سپاهان - اصفهان - عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان گفت: با حضور حدود 8 سفته باز در بازار ارز، نرخ ارز دچار نوسان شد و متاسفانه بانک مرکزی هم اقدامی برای مقابله با آنها نکرد.

به گزارش خبرنگار مهر ، هوشنگ شجری پیش از ظهر چهارشنبه در کمیسیون سیاست گذاری اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به اینکه یکی از دلایل مهم افزایش نرخ ارز در بازار شش ماه اخیر ایران، ورود سفته بازان به این بازار بود، اظهار داشت: با حضور حدود 8 سفته باز در این بازار، نرخ ارز دچار نوسان شد و متاسفانه بانک مرکزی هم اقدامی برای مقابله با آنها نکرد.
وی ادامه داد: تداوم حضور سفته بازان در بازار ارز سبب شد تا نرخ دلار به 18 هزار تومان هم برسد درصورتیکه بانک مرکزی باید به این موضوع ورود و بازار را کنترل می کرد.
عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان تصریح کرد: یکی از راه های جلوگیری از بروز چنین وضعیتی نگهداری سپرده های ارزی مردم در قالب همان ارز در سال های اخیر بود اما بانک مرکزی این مورد را هم اجرایی نکرد و سبب به هم ریختن بازار ارز در این ماه ها شد.
وی تاکید کرد: باید ارزی که این روزها در خانه ها نگهداری می شود در بانک ها باشد اما با سیاست گذاری های اشتباه در سال های اخیر، مردم عادی نیز وارد بازار ارز و بی اعتماد به سیستم بانکی شدند.
شجری افزود: البته بازگشت اعتماد مردم به این سیستم، نیاز به گذشت زمان دارد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/69602/عدم-مقابله-بانک-مرکزی-با-سفته-بازان-بازار-ارز
بستن   چاپ