پیام سپاهان
مردم مشکلات و مسائل خود را از مسئولان مطالبه کنند
چهارشنبه 25 مهر 1397 - 23:16:47
پیام سپاهان - اصفهان - استاندار اصفهان گفت : مردم مشکلات و مسایل خود را از مسئولان و مدیران نهادهای اجرایی که خادم آنها هستند، مطالبه کنند.
به گزارش ایرنا، محسن مهرعلیزاده شبانگاه روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری سمیرم با بیان این که خشکسالی چالش های زیادی را فراروی مدیران قرار داده و وقت زیادی از آنان را گرفته است، اظهارداشت: دور از انصاف است که مسئولی مشکلی را بداند و کاری برای این مردم نکند.
وی خاطرنشان کرد : امروز در بازدید از بخشی از باغ های سمیرم دیده می شد در باغی که دو تا سه هزار درخت سیب کاشته شده تنها 200 درخت سبز و شاداب باقی مانده بود و این نشان می دهد برنامه بلند مدتی برای این اقدام از سوی مسئولان امر و حتی خود کشاورز دیده نشده است.
استاندار اصفهان با تاکید بر این که مسئولان باید نگاه بلند مدت و آینده نگر داشته باشند و کارشناسی به مسائل نگاه کنند ،ادامه داد : مطالبه گری مردم نقش موثری در بهتر شدن راندمان کاری مدیران و دستگاه های اداری در حل و فصل مسائل آنها خواهد داشت.
وی تصریح کرد: امروز واژه خشکسالی بر سر زبان ها افتاده است اما باید به این درک برسیم که با وضع موجود باید از سازگاری با کم آبی در شرایط حاضر سخن گفت و همه شئون زندگی و کار و فعالیت روزمره را به این سمت و سو سوق داد.
به گفته مهرعلیزاده در موضوع سازگاری با کم آبی تهیه برنامه ای مدون که مردم در همه بخش های زندگی همچون بهداشت، کار، رفاه، کشاورزی و دیگر موارد آنها را لحاظ و دنبال کنند یک ضرورت است.
استاندار اصفهان یکی از کشت های مناسب در شرایط سخت کنونی را احداث گلخانه برشمرد و گفت: دولت شرایط و تسهیلات خوبی در این رابطه دارد که متقاضیان با مراجعه به جهاد کشاورزی می توانند از آنها بهره مند شوند.
وی سمیرم و بخش های متعدد و چهارگانه آن را مستعد برای توسعه کشت های دارویی و گلخانه ای دانست و گفت: آب و خاک غنی و بکر این خطه زبانزد است و از همین رو کشت گیاهانی از این دست کمک خوبی به رونق کشاورزی و اقتصادی عموم مردم و منطقه خواهد کرد.
مهرعلیزاده به بازدید خود از سورتینگ سیب در بخش مرکزی سمیرم اشاره کرد و افزود: توسعه صنایع تبدیلی و فرآورده های مرتبط با بخش کشاورزی و باغداری این خطه نیز کمتر دیده شده که با توجه به شرایط موجود باید در مسیر ایجاد این صنایع نیز گام هایی برداشته شود.
استاندار اصفهان در سفر یکروزه به سمیرم علاوه بر دیدارهای مردمی با تعدادی از باغداران و کشاورزان سمیرم و شهر حنا و حضور در گلستان شهدای این شهر، از شرکت معدنی خاک نسوز، سورتینگ و سردخانه بزرگ سیب، سد قرقاچ و منطقه نمونه گردشگری این سد در شمال سمیرم دیدن و ساختمان شهرداری کُمه در جنوب این شهرستان را افتتاح کرد.
سمیرم با پنج هزار و 200 کیلومتر مربع وسعت، 150 آبادی و روستا، چهار شهر و چهار بخش مرکزی، دناکوه، وردشت و پادنا دارای حدود 20 هزار هکتار باغ است و 96درصد مردم این شهرستان کشاورز و باغدار هستند.
این شهرستان با افزون بر یکصد هزار نفر جمعیت ثابت و عشایری، در 160 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.
/6026/7147

http://www.sepahannews.ir/fa/News/69622/مردم-مشکلات-و-مسائل-خود-را-از-مسئولان-مطالبه-کنند
بستن   چاپ