پیام سپاهان
وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران:
اعتماد تولیدکننده و واردکنندگان دارویی به ما بازگشته است
پنجشنبه 26 مهر 1397 - 13:36:30
پیام سپاهان - اصفهان - وزیر بهداشت گفت: اعتماد تولیدکننده و واردکنندگان دارویی به ما بازگشته است و با تامین نقدینگی آنها از سوی دولت مشکل جدی در حوزه دارویی پیش نمی آید.

به گزارش خبرنگار مهر ، سید حسن قاضی زاده هاشمی ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در حوزه دارو،‌ تجهیزات پزشکی و ارز فعلا مشکل جدی نداریم، اظهار داشت: البته به این معنا نیست که بدون مشکل هستیم و به هرحال شرایط متفاوتی از گذشته داریم اما جای نگرانی نیست.
وی ادامه داد: شرکت های پخش و توزیع دارو و برخی مراکز دچار کمبود دارو و برخی دچار تراکم دارو شده اند. در یک دوره در حوزه خدمات و تولید سکته ای در حوزه بهداشت و درمان ایجاد شد که به دلیل بلاتکلیفی وضعیت ارز طی دو تا سه ماه بود.
کادر درمانی صرفه جویی کنند
وزیر بهداشت تصریح کرد: از موقعی که در این حوزه سهمیه مشخص شد به تدریج واردکننده و تولیدکنندگان به ما اعتماد و به این حوزه ورود پیدا کردند و ما قول دادیم نقدینگی آنها را تامین کنیم که اگر بیمه ها هم مطالبات را به واردکنندگان و تولیدکنندگان پرداخت کنند، مشکل جدی پیش نمی آید.
وی ادامه داد: امیدواریم داروخانه ها، پزشکان و پرستاران صرفه جویی کرده و به سمت استفاده از تولیدات داخلی بروند و این موضوع به مردم برای کاهش آسیب ها کمک می کنند.
قاضی زاده هاشمی در خصوص افزایش تخت های بیمارستانی گفت: در این زمینه نمی توانم ادعایی در مورد تعداد تخت های بیمارستانی داشته باشم. در گذشته خیلی راحت تر می توانستم در این زمینه حرف بزنم چون طبق برنامه پیش می رفتیم و می توانستیم پیش بینی کنیم اما اکنون نمی توانم قول دهم هرچند مصمم هستیم که هیچ مرکز تولید دارویی را تعطیل نکنیم.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/69647/اعتماد-تولیدکننده-و-واردکنندگان-دارویی-به-ما-بازگشته-است
بستن   چاپ