پیام سپاهان
معاون گردشگری میراث: توسعه گردشگری شعار است
پنجشنبه 26 مهر 1397 - 16:50:19
پیام سپاهان - معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: هر از چند گاهی شعاری از برنامه و توسعه گردشگری می‌دهیم اما در عمل ابزاری در اختیار نداریم.
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان در آران و بیدگل٬ محسن یار محمدیان امروز (پنج‌شنبه) در همایش فعالین گردشگری کویر مرنجاب اظهار کرد: به دلیل آماده نبودن زیر ساخت‌ها مشکلات قانونی و استفاده نکردن از افراد متخصص ظرفیت گردشگری در بسیاری از شهرها مغفول مانده است. 
وی افزود: در بیشتر موارد فقط شعار توسعه گردشگری داده می‌شود ودر عمل شاهد رشد و توسعه واقعی نیستیم. در سازمان میراث فرهنگی، گردشگری در نوک حرم فعالیت قرار دارد ولی عملا ابزاری برای رشد و توسعه در اختیار نداریم.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان با اشاره به ظرفیت گردشگری کویر مرکزی ایران ادامه داد: کویر مرنجاب 8 متولی دارد ولی هر کدام دنبال اهداف خود هستند و در یک مسیر و برای یک هدف واحد فعالیت نمی‌کنن.٬ این باعث شده نتوانیم به رشد و توسعه پایدار در گردشگری برسیم و فقط هر از چند گاهی شعاری از برنامه و توسعه می‌دهیم و قدم عملی در این زمینه برداشته نمی‌شود.
وی به عملکرد دیگر کشورها برای توسعه گردشگری اشاره کرد و گفت: فکر نکنید کشورهای پیشرفته در حوزه گردشگری قوانین و کارهای خاصی انجام می‌دهند. بلکه آنها با آزاد گذاشتن بخش خصوصی و همراهی با آنها به توسعه و رشد واقعی دست یافته‌اند. ولی در اینجا این گونه نیست که همه دست به دست هم برای رشد در یک حوزه وحدت رویه داشته باشند و برای یک هدف برنامه ریزی کنند٬ بلکه گاهی سنگ هم جلوی پای افراد دلسوز و فعال می‌اندازند.
یارمحمدیان به مشکلات اداری و قانونی در مسیر گردشگری اشاره کرد و گفت: ما از بی قانونی٬ کم قانون و پر قانونی خیلی ضربه می‌خوریم. برای صدور یک مجوز گردشگری باید بیش از 10 تا 15 استعلام و موافقت گرفته شود. در حالی که می‌توان با دخالت کمتر دولت و کمک به حضور بالای بخش خصوصی به رشد و توسعه گردشگری رسید. هرچه دخالت دولت‌ها کمتر باشد امید به پیشرفت و توسعه و رشد این صنعت بیشتر می‌شود.
وی نبود برنامه را مشکل اساسی در مسیر رشد و توسعه گردشگری دانست و افزود: موفق نبودن فعالان گردشگری نشان از نا هماهنگی٬ بی برنامه بودن و همسو نبودن مراکز تصمیم گیری در این زمینه است. هر اداره قوانین خاص خودش را دارد که نشان می‌دهد گردشگری محور اصلی و اولیه توسعه نیست. چون برای رسیدن به آن عملا کاری صورت نمی‌گیرد و باید بخش خصوصی را حمایت کنیم.
وی به افتتاح دفتر کلوپ سافاری اصفهان و جنوب غرب کشور اشاره کرد و گفت : اینکه یک فعال گردشگری در شهر آران و بیدگل با عشق و علاقه حاضر شده سرمایه گذاری کند قابل تقدیر است و به زودی یک کمپ گردشگری جدید به بهره برداری خواهد رسید.
کد خبرنگار: 13094
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/69661/معاون-گردشگری-میراث--توسعه-گردشگری-شعار-است
بستن   چاپ