پیام سپاهان
آگاهی بخشی عمومی نقش مهمی در پیشگیری از اعتیاد دارد
پنجشنبه 26 مهر 1397 - 20:04:38
پیام سپاهان - اصفهان - دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان گفت: آگاهی بخشی و اطلاع رسانی عمومی و همه جانبه به مردم با توجه به گستردگی دام اعتیاد در جامعه نقش مهم و موثری در پیشگیری از گرفتار شدن در دام این بلای خانمان برانداز دارد.
اصغر هدایت روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این راستا شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اصفهان در قالب تهیه و تولید ویژه برنامه ای با عنوان "هشتک نه" با رویکرد پیشگیری آسیب های اجتماعی که از امشب از شبکه اصفهان پخش می شود به اطلاع رسانی عمومی می پردازد.
وی اظهارداشت: در این ویژه برنامه که برای اولین بار توسط کارشناسان خبره شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در بحث آسیب های اجتماعی در 22 قسمت تهیه شده است به آموزش مهارت های زندگی و آموزش مهارت نه گفتن به افراد پراخته می شود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اصفهان ادامه داد : هر یک از بخش های این برنامه در حدود 35 دقیقه است و در آن مباحث پیرامونی اعتیاد توسط اقشار مختلف از جمله دانشجویان، کارگران و دیگر اقشار مورد پرسش قرار می گیرد و از سوی کارشناسان مربوطه پاسخگویی می شود.
وی با بیان این که بازخورد این برنامه برای پویایی و غنا بخشی در تهیه برنامه های آتی است، تصریح کرد: مهمترین هدف شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در تهیه چنین مجموعه هایی تبیین و تعمیق آثار بسیار منفی و خانمان برانداز بلایی به نام اعتیاد به موادمخدر به عنوان زمینه ساز بسیاری از آسیب های اجتماعی دیگر در جامعه است.
هدایت خاطرنشان کرد: در راستای اجرای این برنامه ها، چالش و معضلات اجتماعی مرتبط با اعتیاد در قالب هم اندیشی و هم افزایی با کارشناسان اجتماعی و بخش های مختلف جامعه برای دستیابی به راهکارهای مهم و موثر پیگیری می شود.
براساس اعلام شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اصفهان، اکنون در این استان یکصد هزار معتاد وجود دارد که 10 درصد از آنها را زنان تشکیل می دهند.
نرخ شیوع اعتیاد در استان اصفهان کمتر از میانگین کشور و بیشتر از نرخ رشد جمعیت است.
54 درصد جرائم زندانیان استان مرتبط با مواد مخدر است.
/6026/6994

http://www.sepahannews.ir/fa/News/69685/آگاهی-بخشی-عمومی-نقش-مهمی-در-پیشگیری-از-اعتیاد--دارد
بستن   چاپ