پیام سپاهان
وزیر بهداشت: فرهنگ سلامت به اندازه تجهیزات پزشکی ضرورت دارد
پنجشنبه 26 مهر 1397 - 23:13:13
پیام سپاهان - وزیر بهداشت معتقد است تجهیزات بیمارستانی مثل تخت‌ها و توسعه دستگاه‌ها کار مهمی است اما مهم تر از آن گسترش فرهنگ مردم در زمینه بیماری است و این وظیفه به عهده هنرمندانی است که وارد این حوزه شده‌اند.
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، سید حسن قاضی زاده هاشمی در آیین اختتامیه اولین جشنواره فیلم مهرسلامت گفت: کار خیر در حوزه سلامت به خرید تجهیزات پزشکی برای بیمارستان‌ها خلاصه نمی‌شود، طیف وسیع آن از گفتن جمله‌ای محبت آمیز به بیماری نیازمند تا انجام کارهای تخصصی گسترده است.
وی در ادامه گفت: نقش هنر هفتم در ارتقا فرهنگ بهداشت بسیار تاثیر گذار بوده و با هیچ زبان و بیانی نمی‌توان به این توفیق دست یافت.
هاشمی ضمن اشاره به ضرورت توجه به ابزار اطلاع رسانی در زمینه سلامت، ادامه داد: باید دست نیاز به سمت هنرمندانی که در این حوزه فعالیت دارند دراز کرد. ارتقا تجهیزات بیمارستانی مثل تخت‌ها و توسعه دستگاه‌ها کار مهمی است اما مهم تر از آن گسترش فرهنگ مردم در زمینه بیماری است و این وظیفه به عهده هنرمندان خیری است که وارد این حوزه شده‌اند و این اقدام، حرکتی جمعی بوده که همتی والا می‌خواهد.
وی افزود: زیباترین لحظه زندگی و اوج انسانیت هنگامی است که انسان باور می‌کند از منافع خود برای منافع خیر دیگری گذشته است.
هاشمی تصریح کرد: کارنامه مجمع خیرین سلامت مملو از نام انسان‌های گمنامی است که در این راه قدم خیر برداشته‌اند و تعداد آنها در شهر شهید پرور اصفهان کم نیست و این یکی از افتخارات اصفهان به شمار می‌رود.
وی گفت: امروز شاهد پیشرفت مرکز درمانی چند طبقه حضرت ابوالفضل که کمتر از دوسال گذشته کلنگ آن زده شده بودم که این مرکز در چندین طبقه یکی از مجهزترین مراکز کودکان درحال تاسیس به شمار می‌رود.
وزیر بهداشت در پایان سخنان خود ضمن تشکر از خیرین عرصه سلامت و هنرمندان گفت: با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و وجود ابزارهای گونانون، همیشه سوژه‌های خوبی برای اهل هنر وجود دارد. امیدوارم که این عزیزان بتوانند در ارتقا فرهنگ کشور قدم برداشته و این جشنواره سال آینده پربارتر از امسال تداوم یابد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/69704/وزیر-بهداشت--فرهنگ-سلامت-به-اندازه-تجهیزات-پزشکی-ضرورت-دارد
بستن   چاپ