پیام سپاهان
دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور:
فرهنگ سازی نقش دین و بهداشت معنوی نیازمند اقدامات جدی است
جمعه 27 مهر 1397 - 02:43:02
پیام سپاهان - اصفهان – ایرنا – دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور گفت : فرهنگ سازی در خصوص نقش دین و بهداشت معنوی در سلامت جامعه نیازمند اقدامات جدی است.
به گزارش ایرنا، حسینعلی شهریاری پنجشنبه شب در اختتامیه نخستین جشنواره مهر سلامت در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، افزود : هزینه های درمان در همه جای دنیا بسیار بالاست و دولت ها به تنهایی از عهده آن بر نمی آیند.
وی ادامه داد : هر چند خیریه ها اقدامات بسیار خوبی داشته اند ولی هزینه های درمان بسیار بالاست و برخی حتی زیر خط فقر زندگی می کنند و از طریق ارتقای بهداشت باید به دنبال پیشگیری از وقوع بیماری ها در جامعه باشیم و تلاش ما باید به سمتی رود که اجازه ندهیم مردم بیمار شوند.
دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور با اشاره به اقدامات حمایتی خیریه های درمانی و سلامت، تصریح کرد : اقدامات این خیریه ها بیشتر به صورت سخت افزاری بوده است و کمتر در حوزه نرم افزاری اقدامی صورت گرفته است.
وی برگزاری جشنواره مهر سلامت را از اولین اقدام های نرم افزاری در حوزه سلامت برشمرد و افزود : امسال در این دوره 950 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که از این میان 40 اثر در بخش های مخلتف برگزیده شدند.
شهریاری با اشاره به رایزنی های صورت گرفته با صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، گفت: در این رایزنی ها درخواست شد فیلم های جشنواره مهر سلامت از شبکه های مختلف صدا و سیما پخش شود.
وی با اشاره به نقش آفرینی پایین بانوان در خیریه های اصفهان، گفت: حضور بانوان در کارهای خیر علاوه بر اینکه اقدامی از سوی آنها است، زمینه حضور همسران و فرزندان را فراهم می کند.
دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور بیان کرد : خوشبختانه در کاشان، تبریز و خراسان، اقدامات خوبی برای مشارکت بانوان انجام شده و تاثیرگذاری خوبی داشته است و جا دارد مسوولان مجمع خیرین اصفهان زمینه حضور بیشتر بانوان در عرصه های خیر را فراهم سازند.
به گفته وی با توجه به اینکه بانوان عاطفه و احساسات بیشتری دارند، می توان از این ظرفیت به عنوان یک فرصت در کارهای خیر استفاده کرد.
شهریاری با بیان این که کارهای خیر در حوزه سلامت تاثیرگذاری بالایی دارد، اضافه کرد : رایزنی هایی صورت گرفته است تا از ظرفیت های ائمه جمعه و جماعات برای جذب فعالیت های خیر در حوزه سلامت استفاده شود.
وی اضافه کرد: نعمت سلامت و امنیت دو نعمتی است که در صورت فقدان شناخته می شوند که باید به تلاش کرد تا جامعه جایگاه این نعمت ها را پیش از اینکه از دست دهد، بشناسد.
وی همچنین به نقش تغذیه در سلامت جامعه اشاره کرد و افزود: این مساله نیز باید با بهره گیری از ظرفیت رسانه و هنر شناسانده شود.
اولین جشنواره کشوری فیلم کوتاه « مهر سلامت » با هدف بهره گیری از هنر سینما در عرصه سلامت از 23 تا 26 مهرماه در اصفهان برگزار شد.
این جشنواره در چهار بخش داستانی، مستند، فیلم و بخش ویژه دانش آموزی برگزار شد که در بخش داستانی آن 372 اثر ، در بخس مستند 216 اثر، در بخش فیلم 272 اثر و در بخش ویژه دانش آموزی 60 اثر به مدت سه روز در سینما سوره حوزه هنری اصفهان و سالن چهلستون پردیس سینمایی این شهر اکران شد.
6026//7134/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/69713/فرهنگ-سازی-نقش-دین-و-بهداشت-معنوی-نیازمند-اقدامات-جدی-است
بستن   چاپ