پیام سپاهان
ورود موتور سیکلت بنزینی به محدوده تاریخی شهر ممنوع خواهد شد
شنبه 28 مهر 1397 - 10:13:22 AM
ایسنا
پیام سپاهان- علیرضا صلواتی با اشاره به رایزنی‌هایی که از سال 1395 برای احداث خط تولید موتور برقی در استان اصفهان انجام شده بود اظهار کرد: از ابتدا قرار بر این بود که در استان اصفهان با حداکثر بومی سازی بتوانیم به تولید موتورسیکلت‌های برقی بپردازیم.

وی ادامه داد: در زمینی به مساحت 50 هزار متر مربع عملیات احداث آغاز و هفته گذشته این خط تولید افتتاح شد. نخستین خط تولید موتور برقی با 30 درصد تولید داخل به بهره برداری رسید. در حال حاضر ظرفیت این خط، تولید 10 هزار موتور سیکلت در سال است که می‌تواند تا 130 هزار موتور سیکلت برسد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان افزود: همچنین در آینده ایستگاه‌های شارژ در سطح اصفهان جانمایی خواهد شد و در فاز نخست 50 محل شارژ در محدوده مرکزی شهر اصفهان قرار خواهد گرفت. این موتور سیکلت‌ها با برق خانگی سه تا هفت ساعت برای شارژ کامل، زمان می‌خواهد. سرعت پیمایش این موتور سیکلت تا 60 کیلومتر در ساعت است و همین میزان نیز با هر بار شارژ خواهد پیمود.

صلواتی گفت: در برنامه است تا 5 مدلی که هفته گذشته رونمایی شد افزایش پیدا کرده و مدل‌های متنوع‌تری نیز به بازار عرضه شود. قیمت این موتور سیکلت‌ها از چهار تا 10 میلیون، بنابر سلیقه شهروندان متغیر است. همچنین تسهیلات قرض‌الحسنه در نظر گرفته شده است تا در اقساط یک تا دو ساله به شهروندان عرضه شود. خدمات پس از فروش این موتور سیکلت‌ها نیز در شهر وجود خواهد داشت.

وی تصریح کرد: تا سال آینده چند کارخانه دییگر نیز به چرخه تولیدکنندگان موتورهای برقی خواهند پیوست و همچنین با کمک قطعه‌سازان اصفهانی سهم تولید داخل از 30 درصد به 70 درصد خواهد رسید. 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان تاکید کرد: محدوده تاریخی و مرکزی شهر تا سال آینده بر روی تردد موتور سیکلت‌های بنزینی محدود خواهد شد و فقط پاکروها امکان ورود به این محدوده را داشته باشند. بر اساس آمار سازمان محیط زیست هر موتور سیکلت سه تا پنج برابر یک خودرو آلودگی ایجاد می‌کند و به همین دلیل این اتفاق نقش مهمی در کاهش آلودگی شهر خواهد داشت.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/70642/ورود-موتور-سیکلت-بنزینی-به-محدوده-تاریخی-شهر-ممنوع-خواهد-شد
بستن   چاپ